Dat dus. Ik wil een Speedy kopen, maar ik weet niet of ik moet gaan voor de echte of voor zijn kleine broertje (de 3539.50, niet het oude model).
Op WUS zijn er genoeg threads te vinden over deze vraag. Echte connaisseurs twijfelen niet en kiezen voor de (originele) Pro. Echter heb ik nogal smalle polsen (16 cm, 6.25 inch) en ik ben bang dat de Pro toch te groot uitvalt.
Ik heb een pro heel even omgehad bij de juwelier, en hij valt niet erg groot (lug to lug slechts 48mm, vergelijkbaar met m’n Seiko FFF), maar kleinere horloges vind ik mooier staan.
Reduced zal me denk ik beter passen, maar ik ben bang dat ik later toch spijt ga krijgen en toch the real deal wil.
Jullie een mening? Speedy op een kleine pols te doen?
Ik heb ook een kleine pols en heb ook een Pro gehad, zou 'm zo weer kopen. Het is toch historisch correct en dat scheelt al een heel stuk. Je koopt 'm niet omdat 'ie groot is, maar omdat 'ie nou eenmaal 42mm hoort te zijn. De Reduced zou ik dus niet doen omdat je toch in je achterhoofd blijft houden dat het het “net niet” is. Succes met het maken van de juiste keuze.
Ik heb hem gehad, de Reduced ref.3539. Fantastisch mooi horloge en het is een automaat, dat vond ikzelf wel lekker makkelijk.
Maarrrr ik zou ooit wel weer eens een Speedmaster willen en dan wordt het opzeker de Pro. Dat is toch het gevoel van ‘the real deal’. En mischien is het dagelijks opwinden van het uurwerk juist wel de charme van dit model horloge.
Edit:
Overigens heb ikzelf ook vrij aardig afgetrainde polsen maar het formaat zou ik in deze situatie niet de doorslag laten geven.
Of ff doorsparen voor een Pre pro uit de eerste helft van de 60er jaren.
Heb je gelijk een exemplaar met caliber 321 en… hij is een paar milimeter kleiner dan de latere Pro.
Heb beide formaten gehad, en ook geen grote pols (16,5 naar me bij staat). Stond beide prima, maar vind wat groter persoonlijk mooier. Al was het goed dat hij weg ging, ik mis mn Speedy Pro toch wel een beetje als ik zo de plaatjes zie
Ik heb ook smalle polsen en ben voor een reduceer gegaan, maar dan wel de Schumacher uitvoering
Mooi horloge wat niets met de “Pro” van doen heeft, maar daar heb ik toch niet zo’n klik mee want die vind ik voor mij te groot.
Ik neig naar de Pro, maar de Reduced die ik hier zie langskomen, zien er schitterend uit op smalle polsen. Misschien dat ik voorlopig voor de Reduced ga. Ik kan hem altijd weer inruilen voor een SMP als ik hem zat ben. Kan ik in de tussentijd m’n polsen trainen op de sportschool
Lastige keus! Uiteindelijk kies ik in zo’n geval voor wat het beste zit, zeker als je niet al te vaak je horloge inwisselt. Misschien ergens kijken waar beide voor handen zijn?
Ik vind de Pro persoonlijk ook mooier. Wijzerplaat vind ik beter in balans. De sub dials van de Reduced
staan verder uit elkaar wat ik iets minder mooi vindt. Desalniettemin beide mooie horloges.
Succes met de keuze. je mag mijn Pro wel komen passen hoor!
Ik wou al héél erg lang een Breitling navitimer, en onlangs was het zover. Net op die moment kreeg ik de kans om een splinternieuwe Montbrillant Olympus te kopen, bijna hetzelfde horloge maar met veel leukere complicaties.
Ik ben heel erg tevreden met de Montbrillant, ik vind het een geweldig horloge; maar ik merk dat mijn drang naar een échte Navitimer niet bevredigd is.
Heb zelf ruim een half jaar met hetzelfde dilemma geworsteld. Prijsverschil speelde in mijn geval ook nog wel een flinke rol. Ik had er al moeite om meer dan 1000 euro uit te geven voor een horloge. Een beetje nette reduced kost toch al snel 1200 of meer. Een goeie pro gaat al richting 2 mille en wil je een echt mooie vintage of een redelijk nieuwe dan ga je dik over de 2000 heen. Onderhoud en storingsgevoeligheid speelde ook een rol. De chronomodule van de reduced durven de meeste horlogemakers hun handen niet aan te branden en dat zag ik ook niet zo zitten. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, via dit forum een bijna nieuwe pro gevonden en de bankrekening geplunderd. Het was even slikken maar ik ben er suuuuper blij mee! Beste aanschaf ooit, deze doe ik nooit meer weg.
Moraal van dit verhaal: Speedy Pro!
Dit is de mijne, op staal en op een Di-Modell Jumbo bandje.
Toen ik mijn eerste horloge glng kopen stond in ook voor deze keuze. Toch gekozen voor de Professional. Gevoel speelt een belangrijke rol in deze hobby, toch wzt mij betreft, en dan speelt de geschiedenis erg mee… Dus het werd de Moonwatch.
Ik heb ook heel erg lang tegen het feit aangehikt dat het een handopwinder is (de prof)
Dus de reduced stond ook op mijn lijstje…
Maar toch maar voor een (nieuwe) prof gegaan, ook omdat er een geschiedenis aan vast zit…
Ben er nog steeds superblij mee!