Omega Speedmaster Pro

Sinds een hele tijd ben ik opzoek naar een birth year (1992) Speedy pro. Nou zijn deze niet altijd makkelijk te vinden maar sinds vandaag staat deze op Chrono24:

Zouden de Speedmaster kenners zich willen uitlaten over de staat, originaliteit en prijs van deze?

In 2018 heb ik van deze verkoper een Speedy reduced gekocht, ik weet dus dat de verkoper in zekere zin te vertrouwen is.

Alvast bedankt! :smiley:

Ben ook opzoek naar een tritium Speedy en had deze ook gezien,lijkt mij een eerlijk horloge,ik
heb er alleen liever ook papieren en doos bij!

1 like

lijkt me belachelijk duur

3 likes

Die 1479 band voegt ook wel 500-750€ waarde toe.

2 likes

Ik heb de '92 ook. Kast van deze is wel ongepolijst maar wel flink wat deukjes.

Hij is wel aan de prijs moet ik zeggen

Eerste 4 cijfers komen overeen met mijn serienummer. Kroon, case en bezel zijn precies hetzelfde als de mijne

1 like

Mensen wat een geld. Vier jaar geleden was dat nog de helft (vooruit, met een beetje geluk).

Staat is verder prima. 90s Speedmaster verkleuren mooi. Wat dat betreft beste van twee werelden: redelijk nieuw maar wel vintage looks.

1 like

Je moet er ook nog een beurtje bij rekenen, maar idd de patina is wel heel mooi

1 like

Dank voor jullie input allen!

Bekijk ik ‘90er jaren Speedmasters te koop in Europa gaat de prijs al snel naar 5k+
Ik begrijp idd dat deze tot een aantal jaren terug een stuk goedkoper waren maja… da is nie meer :-1:

Ik vind idd de creme kleurige patina van deze uit de 90s heel mooi. Als je geen luminova wil en ouder gaat kijken wordt het ook exponentieel duurder. Deze zijn nog redelijk toegankelijk maar hebben wel al een mooie vintage feel.

Ik ga kijken wat er aan die prijs te doen is, als historische klant ga ik er wel vanuit dat daar wat speling in zit, dat was bij mijn vorige aankoop daar ook het geval. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Veel te duur, kun je beter gaan voor die nieuwe hier aangeboden in het blauwe gedeelte.

1 like

Ja hij is wat aan de prijzige kant, dat klopt, maar het gaat grotendeels ook om dat geboortejaar. Dit is de eerste “overweegbare” ‘92 die ik sinds tijden tegen ben gekomen.
2005 (zonder tritium) is voor mij sowieso geen overweging.

Mocht iemand andere opties hebben overigens, dan hoor ik het graag!

3 likes

Gewoon een mooie zoeken ongeacht het bouwjaar joh. Veel te veel gedoe zo.

1 like

Verstandig! Als er één model is waarbij lekker verkleurd Tritium en een iets gefade plaat / bezel goed staan is het wel de Speedmaster.

Vind dat spierwitte luminova en wijzers eigenlijk best misstaan op een Speedmaster.

Geduld. Je komt vanzelf een geschikt exemplaar voor het goede geld tegen.

3 likes

De wijzers lijken me service-exemplaren, dus luminova. En - ik zeg dit vanuit een standpunt vanwaar alle onderdelen als suffe, nylon, plastic, stalen en messing onderdeeltjes bij elkaar liggen - veel te veel geld voor een stalen chronograaf van een A- merk. Let op de - .

20 jaar terug kocht je daar nog 2 321’s voor. Yeah, if only…

1 like

Tritium geeft inderdaad zoveel meer karakter aan de Speedmaster. Toevallig is mijne ook uit 1992, maar die blijft nog even. Succes met je zoektocht; je komt er vast eentje tegen de goede prijs tegen.

4 likes