Omega Speedmaster Professional 1978/1980 - 145.022 - Cal 861 - verkeerde wijzerplaat?

Persoonlijk zou ik me er niet aan storen dat hij niet meer 100% origineel is. En inderdaad typisch Omega service. In de jaren zeventig en tachtig hadden alle Zwitserse horloge fabrikanten het moeilijk en volgens mijn horlogemaker die bij Omega gewerkt heeft werd er gepakt uit het rek wat ze hadden liggen. Niet naar gekeken of het wel de juiste onderdelen waren. Het horloge moest lopen. Er werden zelfs hele binnenwerken vervangen door een nieuwer type. Als je er nu een andere wijzerplaat in laat zetten is deze ook niet de originele.
10 jaar geleden heb je het zo gekocht en toen vond je hem mooi. En dat is hij nog steeds. Het is een horloge met een verhaal en voor jouw kinderen is het jouw horloge. Die zal waarschijnlijk toch nooit verkocht worden.

1 like

Hoihoi, deze plaat is een service plaat voor een 105.003 ed white. ( lees serviceplaat, geen originele) de chrono wijzer is ook voor een pre moon speedy, deze klopt ook niet met dit model. ( deze chronowijzers zijn gebruikt tot ca. 1969. Dit is sowieso NIET gedaan door Omega zelf. Zij zouden nooit een verkeerde plaat in een uurwerk stoppen. Bovendien dateert deze plaat van NA de tritiumperiode, dus wss eind jaren 90 tot nu. Ik vrees ooit een keer erin geplaatst door iemand die er niet zoveel van kende. Een originele plaat vinden zal niet zo moeilijk zijn en de prijzen zijn ook nog niet zo gek. Mvg

De bezel is in elk geval fout. De punt hoort niet onder de 70 te staan. Dat is alleen bij de moderne speedmasters.

1 like

De bezel die je plaatst is een DON bezel (dot over 90) is van de vroege speedmasters. Deze zou in ieder geval niet kloppen op zijn horloge

1 like

Klopt, de bezel moet een dot next to 70 zijn ook. Denk dat deze een beetje een knutselwerkje is helaas… de DO90 is idd voor de premoons met cal. 321.

1 like

Foto is van een 145.012, fout inderdaad, maar deze van een 105.003. Een DOT volgens mij.

Dit is de identificatie-gids voor speedmaster bezels:

Zeker, dat ga ik wel doen ja! Ik ben er nu wel achter wat voor dial het is: Omega Speedmaster Professional Moon Watch 3594.50 Dial. Raised Logo.

Dank!!!

Dank! perfecte website voor de bezel! Klopt inderdaad helemaal dat hij uit de 1990’s+ komt helaas.

Ja, ik weet nu zo goed als zeker dat het deze is: Omega Speedmaster Professional Moon Watch 3594.50 Dial. Raised Logo. Het gaat er meer om dat ik het weet. Ik denk dat me dat het meeste stoort nu en ook als ik het zou doorgeven. Ik ga eerst kijken hoeveel ik er voor zou kunnen krijgen. Als dat ongeveer is wat ik ervoor betaald heb of meer dan ga ik deze wel verkopen denk ik en een kloppende ervoor kopen.dankjewel nog voor het advies!

1 like

Het is volgens mij deze wijzerplaat: Omega Speedmaster Professional Moon Watch 3594.50 Dial. Raised Logo. Waarschijnlijk zijn de wijzers niet pre-moon, maar blijft lastig te zien. Thanx voor de info nog!!! Ik zal zeker deze kennis delen waar mogelijk met andere verzamelaars.

1 like

Helemaal eens, jullie hebben me overtuigd! Helaas :slight_smile: