Omega speedmaster professional versus tag heuer carrera

Beste horlogeliefhebbers,
Ik sta momenteel voor een moeilijke keuze en zou graag eens horen wat jullie argumenten zijn om voor één van deze twee horloges te kiezen.
Even mijn situatie schetsen, ik ben sinds kort 21 geworden en krijg voor deze verjaardag een horloge. Na lang bij de juwelier gezeten en geselecteerd te hebben, zijn deze 2 horloges er voor mij uitgesprongen:
De Tag heuer Carrera ( http://img529.imageshack.us/img529/6030/yamahadspax1014br1.jpg )
en de Omega speedmaster professional (jullie waarschijnlijk welbekend).
Beiden kosten ze ongeveer evenveel en ik vind ze qua design beide schitterend.
Gezien ik slechts een vrij beperkte kennis beschik ivm technische kwaliteit, duurzaamheid etc. zou ik dus graag een beroep op jullie doen.
Mvg

Als je het mij vraagd het volgende.

beide zijn even duur.

Maar beide zijn niet even bekend.

Omega is bij het gewone volk een zeer bekend duur merk horloge(rolex ook)
Tag Heuer is een iets minder bekend duur merk.

Met het oog op verkopen ( als je er op uitgekeken bent)lijkt mij een omega speedmaster makkelijker aan de man te krijgen voor een grote prijs dan een Tag heuer.

Maar de keuze is aan jou.

Dat is een behoorlijk cadeau.

De kwaliteit van beide horloges is natuurlijk meer dan goed. In de Omega zit in basis een Lémania binnenwerk, en in de TAG Heuer zit zeer waarschijnlijk een Valjoux 7750. Ook een goed binnenwerk, maar wel iets meer ‘bread and butter’.

De Omega is iets exclusiever in mijn optiek, hoewel je die in bepaalde omgevingen wel (erg) veel ziet.

De TAG Heuer vind ik iets beter passen bij iemand die 21 wordt, maar over 20 jaar vind je de Omega misschien wel mooier.

Volgens mij ontlopen ze elkaar wat kwaliteit aangaat niet. Het zijn beide goede horloges én goede merken. Omega heeft meer naamsbekendheid, denk ik.
Je moet afgaan op welke je echt het mooiste vindt. Het is tenslotte een verjaarscadeau. Letten op eventuele verkoop lijkt me voor een verjaarscadeau niet echt aan de orde.

@Arjen:

“De TAG Heuer vind ik iets beter passen bij iemand die 21 wordt”

Ik kocht mijn Omega Seamaster toen ik 20 was (in 1973!).

Ik ben 22 en heb ook een Speedmaster Pro. Vind het qua geschiedenis, uurwerk een veel interessanter horloge. Staat ook mooi op ieder type band: staal, leer etc. etc.

Nou, mijn eerste post en nog niet eens mezelf voorgesteld…maar voel me toch geroepen om te reageren.
Ik heb namelijk 4 weken precies dezelfde keus moeten (…nou ja) maken.

Mijn eerste vraag aan je zou zijn, heb je ze al gepast. Persoonlijk ben ik ook een groot fan van Omega, maar de Carrera stond gewoon beter, Omega was net te klein.Terwijl de diameters maar 1mm verschillen lijkt de Tag groter.

Zo werd voor mij de keus wel heel makkelijk gemaakt.

Persoonlijk vind ik het wat te kort door de bocht om de Tag Heuer Carrera af te spiegelen als een horloge voor de jeugd…(maar misschien is het mijn leeftijd wel…30…zucht :slight_smile:

Groeten

Martin

Beste christalic,

Allereerst zitten we in hetzelfde schuitje; ik word binnenkort ook 21. :slight_smile:

Carrera vs Speedmaster heb ik al aardig wat topics over gelezen. Het meerendeel kiest voor Omega, grotendeels wegens kwaliteit, maar zelf ben ik geen echte expert op dat gebied.
Beide vind ik mooie modellen. Persoonlijk zou ik voor Omega kiezen omdat ik redelijk merkbewust ben en omdat dat merk me iets meer aanspreekt dan TAG (ook al heb ik een Omega en een TAG).

Kies gewoon waar je hart naar toe gaat en waar je je het beste bij voelt.

Succes met je keuze en laat weten wat het is geworden!

Rogier

christalic Schreef:

Beste horlogeliefhebbers,
Ik sta momenteel voor een moeilijke keuze en zou
graag eens horen wat jullie argumenten zijn om
voor één van deze twee horloges te kiezen.
Even mijn situatie schetsen, ik ben sinds kort 21
geworden en krijg voor deze verjaardag een
horloge. Na lang bij de juwelier gezeten en
geselecteerd te hebben, zijn deze 2 horloges er
voor mij uitgesprongen:
De Tag heuer Carrera (
http://img529.imageshack.us/img529/6030/yamahadspa
x1014br1.jpg )
en de Omega speedmaster professional (jullie
waarschijnlijk welbekend).
Beiden kosten ze ongeveer evenveel en ik vind ze
qua design beide schitterend.
Gezien ik slechts een vrij beperkte kennis beschik
ivm technische kwaliteit, duurzaamheid etc. zou ik
dus graag een beroep op jullie doen.
Mvg

Grappig dás mijn foto van de Tag die ik voor een collega heb gekocht!:wink:

Genesis

Ik heb zelf 2 Omega’s waaronder een Speedmaster en heb zoals recent aangegeven een Tag Carrera voor een collega aangeschaft. Ik ben zelf niet gevoelig voor de ‘lucht’ die om een merk heen hangt en ik vond een heel sterk punt de uitstraling en de ‘feel’ van de Carrera, die lijkt groter doordat de zwarte ring mooi slank oogt, dus mijn voorkeur gaat in deze absoluut uit naar de carrera.

Vind je daarentegen dat de merk bekendheid een pre is dan kies je voor de Omega. Kwalitatief ontlopen ze elkaar nix en qua aftersales service komt Omega in deze absoluut niet op de eerste plaats.

Genesis

Mijn beste,

Op dit wat verlate tijdstip is het gras al aardig voor mijn voeten weggemaaid.
Eenieder heeft wel zijn zegje gedaan omtrent deze te maken keus voor jou.
Dus laat ik bij deze de poëzie zijn gang maar gaan.

De techniek, de kwaliteit en de uiteindelijk door jou te betalen prijs buiten beschouwing gelaten, denk ik dat je naar de winkel moet gaan.

Je moet beide horloges passen, voelen, aaien, strelen, ja je moet ze zelfs koesteren.
En als die ene pols ten opzichte van de andere pols zich bij dat ene horloge ten opzichte van dat andere horloge als een zinnenprikkelend getintel opdringt, neem haar dan bij je oor en ontdek de bron van je nieuw verworven passie!!

En voor straks; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste Christalic,

Kijk, dat zijn nog eens leuke keuzes om te maken.
Ten eerste, beide horloges zijn juweeltjes, dus ik snap dat de keuze bijzonder moeilijk is. En ondanks dat ik een lichte voorkeur heb voor het merk Omega zou ik hier toch een potje willen breken voor de Tag Heuer, gebaseerd op persoonlijke voorkeur en gevoel.
Om te starten met het gevoel. De Omega Speedmaster is sterk verbonden met de ruimtevaart en de landing op de maan. De Carrera is vernoemd naar de beroemde race Carrera Panamericana, ooit gewonnen door Juan Manuel Fangio. Aangezien mijn hart dicht bij de racerij ligt en de ruimtevaart veel minder, trekt mijn gevoel me naar de Tag Heuer.
Bij horloges gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar automaten boven handopwinders. En als ik me niet vergis is de Speedmaster Professional een handopwinder. Ik heb ook zo’n idee dat het voor iemand van 21 gebruiksvriendelijker is om er niet elke avond of morgen er aan te moeten denken om het horloge op te winden.

Daarnaast ben ik ook lichtelijk bevooroordeeld, omdat ik een jaar geleden voor dezelfde keuze stond. Maar toen was het een kado voor de 65ste verjaardag van mijn vader. Het is toen de Tag Heuer geworden. En het staat hem goed. Ik moet er nog steeds naar kijken. Dus oudere heren staat ie ook goed.

Veel geluk en plezier met je keuze,

Michel

Hoi,

Ook ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen. Het belangrijkste is hoe hij je staat.
Een collega van mij was helemaal weg van de Carrera, tot hij hem omdeed. Hij stond gewoon niet.

Dus beide passen, en dan pas beslissen.

Groeten,

Martin

Enorm bedankt voor de reeds vele reacties. Voor ik dit topic opende was ik al langs de juwelier geweest waar ik ze beide reeds heb gepast.
Helaas heeft dat de keuze er zeker niet makkelijker op gemaakt. Ze stonden nl beide goed op de arm :slight_smile:

Denk dat het inderdaad echt een gevoelskeuze is tussen deze 2 horloges.
De omega die net iets meer tijdloos is of de tag die naar mijn gevoel iets moderner is.

Volgens mij is alles al gezegd wat er te zeggen valt. Ik zou zeggen: slaap er nog een nachtje over en laat je gevoel de rest doen.

Als Speedmaster-bezitter ben ik uiteraard enigszins bevooroordeeld, dus mijn keuze zou wel duidelijk zijn. Niet alleen vind ik de Speedmaster een eindeloos mooie klok, het is ook z’n markante geschiedenis die me fascineert.
Maar eerlijk is eerlijk: ook de Tag mag er wezen! (tu)

Ik heb zelf de Tag Heuer Carrera.
Mooie klok niks mis mee.
Voor de afmetingen hoef je het niet te laten,de Pro is even groot als de Tag.
Alleen de Pro is wel een handopwinder en de Tag een automaat.
Ik neem aan dat je dat al wist toch?
Ik vind ze alle twee even mooi en ben zelf ook voor een Speedmaster bezig.
Succes met je beslissing…

nu my 2 cents, het is net met een handopwinder dat je die speciale band kweekt maar een automaat is dan weer een groter stukje techniek aan jou de keuze!!!
Maar zoals eerder gezegd het is jou gevoel dat moet beslissing.

Je kan nu voor één van de twee kiezen en daarna voor de ander gaan sparen:) Heb je meteen een leuk begin van een verzameling;)

Is er niet ook een heruitgave van de oorspronkelijke Carrera en is dat ook niet een handopwinder?
Ik denk dat je dan een meer passend vergelijk kunt maken.
Het zijn dan twee horloges uit bijna dezelfde periode met allebei vergelijkbaar uurwerk.
Buiten dat vind ik de nieuwe Carrera een gewldig mooi horloge vooral de bruine uitvoering.

Aad A Schreef:

Is er niet ook een heruitgave van de
oorspronkelijke Carrera en is dat ook niet een
handopwinder?
Ik denk dat je dan een meer passend vergelijk kunt
maken.
Het zijn dan twee horloges uit bijna dezelfde
periode met allebei vergelijkbaar uurwerk.
Buiten dat vind ik de nieuwe Carrera een gewldig
mooi horloge vooral de bruine uitvoering.

Jaaaaaaaaaah die bruine uitvoering met de bijbehorende bruine band, prachtig gewoon! Maarja de zwarte uitvoering met de stalen band vind ik dan ook wel weer heel erg mooi.

Dus dat geeft voor mij wel weer erg veel verwarring, dus ik ga er de tijd voor nemen welke van die 2 ik het mooiste vind voordat ik er 1 uitkies om aan te schaffen, zal wel weer minimaal een jaar duren.:wink:

Genesis

Ik ben een automaten-man, maar zou in dit geval eerder voor de Speedmaster gaan. Kweenie, vind Tag Heuer niet zo bijzonder met z’n Valjoux’ voor dat geld. Heb zelf net een Longines met een op een Valjoux 7750 gebaseerd kaliber, en als ik dan mijn Omega met 3301 kaliber heerlijk hoor ratelen…

Succes met je (overigens geweldig leuke) keuze, geloof niet dat horlogeforum.nl je verder helpt! :wink: