Omega Speedmaster Professional VS. Tag Heuer Carrera: een review

Mooie review,het word voor mij absoluut een Tag Carrera mede op afwerking band die zogoed bij de kast past en het fraai te bezichtigen uurwerk, die ik van de Omega ronduit rommelig vind om te zien.

Genesis

Ik vind de afwerking van de band helemaal niet bij de kast passen. Juist het geborstelde wat je voornamelijk in de band ziet komt niet terug in de kast. Van mij hadden de zijkanten best geborsteld gemogen, maakt hem optisch ook wat minder dik.

Qua afwerking van de band is de Tag Heuer iets beter maar vooral de sluiting. De schakels zelf zijn aardig vergelijkbaar.
Ik vind het uurwerk van de Speedmaster juist prachtig. Mooi plat en zeker niet te druk.

Grappig dat mensen zo kunnen verschillen in wat ze mooi vinden, “Beauty is in the eye of the beholder”. Ik vind dik b.v. juist weer mooi. En als ik een horloge wil dragen wil ik een zeker gewicht voelen bij het dragen, minder dan 185 grm vind ik niet prettig.

Genesis

Speedmaster Rules :)o

Prachtige review.
Bij mij zelf komt nogal eens de vraag zou ik naast de Speedmaster een andere chronograaf willen, welke dan?
Kom ik heel vaak uit bij de classic Carrera.
Door het ontbreken van tachyring heeft de classic juist heel ander uiterlijk en zitten de overeenkomsten meer in uurwerk en het tijdsbeeld waarin beide horloges ontworpen zijn.
De Carrera welke je hier bespreekt vind ik ook mooi maar dan in het bruin.
Vind ik persoonlijk mooier en haalt de gelijkenis wat verder uit elkaar.

Mooie review. De Speedmaster is en blijft toch een symbool …
Bedankt voor het delen!

Aad A Schreef:

Bij mij zelf komt nogal eens de vraag zou ik naast
de Speedmaster een andere chronograaf willen,

In mijn geval zou ik naast mijn andere chronos best wel een Speedmaster willen.
Staat dus nog steeds no. 1 (met stip) op de wishlist.
Overigens schitterende review.
Dit soort berichten geven het forum toch wel de ‘plezante’ kwalitatieve meerwaarde, die ik zeer waardeer.
Dank hier voor.

rombo

Mijn beste,

Mijn complimenten voor dit heldere review.
Begrijpelijk geschreven, opbouwend, plausibel en voorzien van duidelijke foto’s.
Chapeau (tu)

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Goed gedetailleerd verhaal Tom! (tu)
Zoiets zou ik vaker willen lezen.

Vandaag in de pauze dit topic gezien en uren verheugd om het thuis te lezen…

Mooi duidelijk en zeer gedetaileerd review. Mijn complimenten!

Zo zie je maar weer hoe horloges kunnen verschillen ook al ogen ze vrijwel gelijk.

Voorheen zou ik voor de Carrera gaan, maar ook na het lezen van deze review blijf ik bij de Carrera. Niets mis met de Speedmaster, want dat is uiteraard ook een prachtige klok.

(tu)

Ik heb ook een Tag Heuer Carrera.
Maar ik vind de Speedmaster ook mooier.
Dat komt vooral door de Tri Compax ligging van de subdials.

Complimenten voor dit vergelijkend ‘warenonderzoek’ en de mooie foto’s(tu)
Al moet ik wel even met de ogen knipperen bij de rode band op de Speedy::o
Goed verhaal met oog voor details. Als iemand besluiteloos voor de keuze staat, kan deze review daar goed bij helpen.

Zelf zou ik voor de Speedy gaan, dat was al zo en blijft zo:)

Mooie review Tom, met een imho terechte en voorspelbare winnaar :~

Hoi Tom,

Bedankt voor de goede review, en de mooie foto’s. (tu)

Uiteindelijk zal de keuze vooral een smaak kwestie zijn, denk ik. Voor mij mogen ze er beide zijn, allebij klassiekers.

Groeten,

Martin

mooie review Tom, complimenten. Ik hoop binnenkort een Speedmaster met een 861 erin te bezitten…

Ik heb ze afgelopen week allebei aangeschaft, de Speedy Plexi is van de tachtiger jaren en in hele mooie staat, maar ik heb er geen ‘klik’ mee. De Speedy doet me niet meer dan mijn Omega Speedmaster reduced gd/st leather strap (mijn trouwkado).

Of heb ik in mijn beleving nu wat gemist tov de Carrera.:S

Genesis

genesis Schreef:

Ik heb ze afgelopen week allebei aangeschaft, de
Speedy Plexi is van de tachtiger jaren en in hele
mooie staat, maar ik heb er geen ‘klik’ mee. De
Speedy doet me niet meer dan mijn Omega
Speedmaster reduced gd/st leather strap (mijn
trouwkado).

Of heb ik in mijn beleving nu wat gemist tov de
Carrera.:S

Genesis

Ik heb ze ook op mijn wishlist staan als of dit of dat. Ik zou ze denk ik niet naast elkaar in mijn collectie willen omdat het simpelweg een te moeilijke keuze word welke te dragen, waardoor ik het kapitaal vernietiging vind :P!

Ik denk persoonlijk dat ik voor de TAG ga, ook na het lezen van deze review. De TAG is iets meer mijn stijl op gebied van grootte en de wijzerplaat is iets meer mijn ding. Ook is hij nog lichtelijk goedkoper.

Overigens valt me wel op dat bij een 2e hands Speedmaster, de waarde bij aanschaf na 5 jaar nog steeds hetzelfde is. Zeer waardevast dus, waardoor je een Speedmaster “gratis” kunt dragen als je toch van plan bent hem ooit weer te verkopen.

Toch verwacht ik dit horloge niet op korte termijn, de Railmaster heeft mijn voorkeur momenteel en ik ben in de wolken met mijn incomming SMP :).

Bedankt voor je review en erg goed gedaan! Alles is goed uitgelegd en goed onderbouwd, maar vooral eerlijk!

de 49mm ?

schmeink Schreef:

de 49mm ?

Nee, ik denk de 42mm. Ik weet eigenlijk niet hoe een 49mm om mijn pols zou lijken omdat ik deze nog nooit in het echt heb gezien ;).

Interessante review, Tom! (tu) En zeker ook fraaie foto’s erbij.
Beide horloges zijn niet te versmaden, al heeft de Speedy bij mij zeker een streepje voor. :wink: