Omega Speedmaster "Reduced" Only

Een draadje speciaal voor iedereen met een Speedmaster Reduced. Het kleine broertje van de Professional “Moonwatch”. Maar toch een model met een eigen gezicht.

Gelanceerd door Omega in 1988 en discontinued rond 2009. Met tussendoor speciale edities, zoals de gele en rode “Speedmaster Reduced Schumacher” in 1996.

Laat het maar zien, de liefde voor de Speedy “Reduced”. :two_hearts:

31 likes

Foto’s van andere dagen, maar :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

17 likes

15 likes

Fijn bandje Patrick.
Ik vind de maat van de reduced perfect voor mij. Daarnaast ook toffe cijfers bij de uurmarkeringen. Dat maakt de reduced toch ook wel speciaal.

3 likes

Een herfstdag. :fallen_leaf:

Ja voor mij, dat maakt echt de Reduced. En natuurlijk is het uurwerk ‘minder goed’, maar toch vind ik het knap dat het horloge zo dun is gebleven, met een automaat.

11 likes

23 likes

Een overzichtsfoto van de vier “Schumacher” uitvoeringen die ik heb:

De rode, de eerste foto op de bijbehorende “as met wielen houder”

De gele

De speciale blauwe CART uitvoering

De Limited Edition Schumacher “World Champion 2000” uitvoering

30 likes

Wat is die bovenste wit met gouden accenten voor een precies? Die is cool man! Nog nooit gezien

3 likes

11 likes

9 likes

Dat is Ref.175.0032
Er zijn nog meer varianten, met gouden wijzerplaat en gouden kast.

2 likes

De Omega Speedmaster Reduced heeft de perfecte afmetingen en is lekker dun. Draagt top!

15 likes

13 likes

:wave:

14 likes

Leuk topic voor minder ruim bepolsten onder ons @Petteflet

Hier een 3539.50.00 uit 2009 met saffier. Gekocht in 2020 en absoluut een van mijn favorieten.

15 likes

Nog altijd erg blij met deze 3539.50. Heel veel wristpresence op een smallere pols, zonder dat het teveel wordt. En bewust gekozen voor deze variant, omdat het ontbreken van de secondencijfers een bepaalde rust op de wijzerplaat geeft die mij aanspreekt.

13 likes

Draagt inderdaad heerlijk qua maat en is relatief dun.
Ik draag hem steeds op een Uncle Seiko strap en clasp.

10 likes

Voor mij ook een perfect horloge.

Mocht je willen weten hoeveel varianten er zijn (spoiler alert: heel veel!) kijk dan eens door dit lijstje.

12 likes

Dit artikel was ik nog niet tegengekomen, dank!

3 likes