Omega Speedmaster Reduced Service

De 3511.50 is volgens mij alleen in Japan oorspronkelijk geleverd. Maar weet het niet zeker. Merendeel heeft wel de dd inderdaad

De 351150 is volgens mij officieel ook geen reduced maar een Date

1 like

Dat klopt; die wordt meestal niet geserviced maar vervangen las ik hier altijd op het forum!

En voor TS: een service kost gewoon serieus geld; kies dus een goed aangeschreven partij of anders kun jeje horloge nog een paar keer terugbrengen!

1 like

Over de Dubois Depraz module:

Een deel van de horlogemakers kan niet aan delen komen voor een DD module
Een deel van de horlogemakers vervangt de module liever, en laat hem zitten zo lang hij nog probleemloos werkt.
Een deel van de horlogemakers servicet (is dat nederlands?) hem gewoon wel.

Dus als je prijzen vergelijkt moet je weten wat ze nu precies doen voor het betreffende bedrag. Je wilt ook pakkingen vervangen en een druktest, ook altijd vragen of dat inclusief is.
Polijsten zouden velen hier niet snel doen, om de vormen van de kast te handhaven. Ik zou er ook niet snel aan beginnen.

Precies dit! En als je het door een horlogemaker laat doen die alleen het basiswerk kan en niet de kennis of kunde heeft om de module te servicen en het blijkt achteraf wel noodzakelijk, kan die alsnog naar Omega of een andere horlogemaker.

Niet geloven wat ze hier allemaal roepen :wink: bij Omega zelf wel daar trekken zo een nieuwe uit de kast.
Maar de module is prima te servicen! Omega heeft er zelfs een service manual voor gemaakt.

1 like

Ts:

Bij deze raad ik de kunsten van @Floris155 aan.
Neemt momenteel mijn Reduced onder handen en ik heb hier het volste vertrouwen in.

Uiteraard is ook de prijs een stuk voordeliger en is het een betrouwbare partij op het forum.

4 likes

Ook ik kan @Floris155 aanbevelen. Hij heeft o.a mijn reduced prima geserviced.

3 likes

Bedankt mannen! maar ik heb het erg druk op het moment, kan er eigenlijk geen extra werk bij gebruiken.

1 like