Mijn naam is Kas en dit is mijn eerste post. Ik ben sinds kort trotse eigenaar geworden van een Speedy Reduced. Hij is alleen wel aan service toe, ik ben bij Wesselink en Vreeker geweest te Alkmaar en die geven een prijs aan van 750 euro. Hier schrok ik toch wel van, aangezien ik 1200 euro voor de Speedy betaalt heb en ze doorgaans in goede staat voor 1500-1600 verkocht worden.
Nu lees ik hier in andere topics service kosten van 250-350 incl. Polijsten etc. Heeft iemand een tip voor mij waar ik mijn speedy voor een redelijke prijs kan laten behandelen? Het liefst in de buurt van Hoorn/Amsterdam. Alvast heel erg bedankt!
Afhankelijk van het type uurwerk is het wellicht door een andere horloge maker te doen. W&V weten wel waar ze het over hebben iig en dit een redelijk standaard prijs voor een omega chrono full service.
Niet echt een standaard prijs hoor. Sinds ze Omega service centre zijn moeten ze de Omega prijzen hanteren. Ik zou eerder gewoon naar een onafhankelijke horlogemaker gaan. Service moet te doen zijn voor 1/2e a 1/3e van die 750 euro
Bij Ronald Prins (www.uwklokkenmaker.nl) kost een basis van speedmaster Reduced ca 200 euro waarschijnlijk komen er nog een paar onderdeeltjes bij dus ga er maar van uit dat het je 250 euro kost.
Volgens mij is 1200 voor een reduced die voor service moet een prima prijs. Als ik naar w en f ga heb ik dan dus 1950 euro betaalt en is hij 1500 waard, niet echt voor een dubbeltje op de eerste rij, of wel?
Weet jij wat er aan de hand is met het uurwerk dan? Ik snap niet waarom je zo oordeelt over zijn deal terwijl je het horloge nooit hebt gezien en niet weet wat er aan de hand is.
Je krijgt bij w&v omdat ze omega gecertificeerd zijn een service kit. Dat houd in: nieuwe pakkingen, pushers en kroon. Die onderdelen zijn alleen al er duur.
De 3510.50 heeft een ETA 2892 met een chrono module en de 3511.50 heeft een Valjoux 7750 afgeleide. Vooral die dd module van de 3510.50 is lastig te servicen en dus duur.
Ik stuur hem op naar Ronald Prins! Hartelijk dank voor de tip en voor ongeveer 250 euro ben ik klaar! Dan heb ik 1450 betaald, toch niet zo’n slechte deal dus;)
Ahaaa! Ik was in de veronderstelling dat de reduced altijd met ETA en opbouwmodule geleverd werd! Notoir lastig te servicen net zoals deze oplossing in sommige TAG Heuer Carrera’s en alle nieuwe Monaco’s.
Zijn de 3510.50 en 3511.50naast elkaar gevoerd of is er een jaar waarin er een overstap is gemaakt?