Omega Speedmaster Reduced

Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen met het volgende:
paar weken gelden een speedmaster reduced gekocht, met een serienummer wat ik, nadat ik vandaag de kast open heb laten maken, nergens kan vinden. Wel tref ik een kaliber 1140 aan en verder nergens op het uurwerk een serienummer te vinden.
Heel internet af gezocht hoe het zit met serienummers van de reduced, het lijkt erop dat dit een “rest-stock” serienummer is uit ±2006 of later.

2 likes

Hier wordt antwoord op je vraag gegeven;

1 like

Wat is eigenlijk het verschil tussen het eerdere kaliber 1140 en de opvolger 3220?

1 like

Hmm niet alles toch? Mijn serienummer lijkt heel nieuw te zijn, de klok zelf ziet er ook heel gaaf uit, maar er zit een oud kaliber in? Klopt deze klok wel?

Geen idee, zou wel aan Archer kunnen vragen wat het Omega productnummer is met dit serienummer om te weten of het klopt.

Zou je dat willen doen?:slight_smile:

1 like

2 likes

Bij dat referentie nummer hoort een 3220.

Als deze naar Omega wordt gestuurd voor onderhoud zal deze toch vervangen worden voor een 3220 voor zover ik dat goed begrijp.

Hmm, dan zou je dus zeggen dat deze combinatie niet klopt.

Dat is wel het lastige van de reduced, misschien is de kast recent vervangen of uurwerk ergens anders vandaan gehaald ja.

Heeft dit invloed op de waarde van het horloge?

Ja… de combinatie klopt niet…

Modificaties aan het uurwerk en de chronograaf module.
Als het horloge ingeleverd wordt voor service en er zit een 1140 in dan moet die worden omgebouwd naar een 3220.
In de praktijk is dit zo tijdrovend dat het omzetten (dus nieuw uurwerk en gemodificeerd moduul) veel economischer is.
Uurwerk wordt omgezet zodat het caliber nummer dan weer klopt en elke volgende reparateur weet dat het horloge de nodige modificaties heeft gehad

2 likes

Ik waardeer het mee denken en informatie geven, bedankt!

Nog een toevoeging : horloge 2 weken gekocht bij een erkend omega service punt. Horloge heeft een service beurt gehad. Wat is jullie advies? Terug brengen en op opzoek naar één die klopt?

Dat zou ik inderdaad doen, het is nou niet zo dat er (bijna) geen reduced te vinden is.

1 like

In elk geval even bespreken. En als je geen goed gevoel krijgt bij het antwoord terug ermee

Bedankt mensen! Ik ga contact opnemen:)