Omega speedmaster reduced

Speedmaster tegengekomen op 2de hands website, echter zonder papieren of gekende geschiedenis… verkoper zegt dat hij hem van iemand gekocht heeft die hem zelf uit Japan heeft. De prijs was net wat verdacht voor mij. Iemand die iets kan zien wat niet klopt? Alvast super bedankt!

Neppe Speedmasters incl. reduced versies zijn meteen te herkennen, deze is echt. Vraag is meer wanneer en waar die geserviced is anders kost je dit sowieso €950.

6 likes

Wat is een verdachte prijs?.. ik zie ze veel vaker voor absurd hoge prijzen. :sweat_smile:

1 like

Thx, ja de prijs was net meer dan 2k. Zonder service geschiedenis zal hij zowiso een volledig onderhoud nodig hebben vermoed ik. Bedankt!

1 like

Dat is toch niet zo verdacht voor een reduced?

3 likes

Maar had jij niet al een Speedy Reduced gekocht? :thinking: Twee dagen terug.

Klopt :slight_smile:
Maar deze kwam ik dan toevallig tegen tijdens het zoeken naar een ander bandje.

Lijkt op het eerste oog niets mis mee en de prijs is toch ook niet echt meteen dat alle alarmbellen gaan rinkelen?

Als je de prijs van de service optelt kom je idd wel aan de prijs waar ze meestal voor gaan. Dacht toch eerder rond 3k ( zoals ik vorige week betaald heb hier op het forum ) :upside_down_face:

1 like

Dat is het verschil tussen hier bij een bekend forumlid kopen en online uit Japan. niets vreemds aan, als die uit Japan stuk is kun je niet even bellen of langsgaan.

Ik heb deze online zien staan en zou het afraden. €2.2k en heeft een service nodig staat duidelijk vermeld in de advertentie.

De center links lijken mij ook overgepolijst.

1 like

Aha, zo. :sweat_smile: 3k is wellicht aan de hoge kant, maar jij hebt wel een tip-top Speedy Reduced gekocht inclusief de originele tritium dial en wijzers. Dat is toch wel de set zoals je hem graag wil hebben. Met 2 jaar Omega garantie. :ok_hand:

Kan je bijna niet vergelijken.

2 likes

De wereld is vol van reduced speedies van rond de 2.5k, met al dan niet service vereist. Zou voor die paar honderd euro niet iets vaags gaan scoren. Kun je nog beter naar catawiki :clown_face:

1 like

Waaraan dan?

Subdials voornamelijk;

Aan iedereen heel erg bedankt voor de hulp. Dankzij jullie kennis en ervaring heb ik afgezien van de koop. Ik hoop in de toekomst ook anderen in de juiste richting te helpen hier ** :saluting_face:**

3 likes

High five! Maar was je een soort van op zoek naar een tweede Speedy Reduced? Als je toch wel een beetje gek bent op het model moet je echt eens kijken naar de Professional. Ik heb hetzelfde gedaan wat dat betreft. :slight_smile:

Er

helemaal niks. Het is echt onzin dat een Prof de enige échte Speedmaster zou zijn. Er zijn echt meer redenen dan alleen de prijs om een reduced of andere Speedy dan de Prof te kopen.

Het was echt toeval, kwam hem tegen tijdens zoeken naar een zwart leder bandje :grin:
De professional vind ik zeker mooi! Maar het terras opnieuw aanleggen is net even belangrijker :sunny:

1 like

Duidelijk verhaal, thanks!

1 like