ik ben me aan het orienteren op een Speedmaster reduced uit 2005. (staat elders op dit forum te koop). Wie weet hoe het zit met servicen van dit horloge? Vanwege mijn smalle pols vind ik een horloge van 40mm al snel te groot, vandaar de intresse in een reduced. Is dit een goede koop, of ?
mijn pols is 16,5 cm, ook niet groot dus maar draag wel 'n Seiko Monster van 42cm.(en het staat ook nog!)
Pols omvang zegt dus ook niet alles. Eerst proberen hoe 't horloge om je pols valt dus.
In een Omega Speedmaster Reduced zit een zogenaamd moduul-chronograaf, wat betekent dat er een in basis normaal automatisch uurwerk inzit, met daarop een chronomoduul. In deze is het een ETA 2892-A2 met een chronograaf moduul van Dubois Depraz. Ik heb wel eens gelezen dat deze constructies lastiger te servicen zijn dan een geïntegreerd caliber, en dat als het probleem te moeilijk is men er gewoon een nieuw caliber in zet.
Het heeft in ieder geval veel meer onderdelen dan een geïntegreerd caliber, wat je een beetje kunt zien aan de hoeveelheid steentjes; het heeft er nl. 47 tegen 17 voor een handopwind chrono in de ‘normale’ speedmaster (wat een Lemania 1873 caliber is).