Omega Speedmaster Reference 2915-1

Op Hodinkee staat een item over een veiling bij Christie’s van 50 Speedmasters waarbij het topstuk een Reference 2915-1 is verkocht voor 137.000 USD!

De Underbidder was het Omega museum, dus wellicht is de prijs wel wat opgedreven…iets wat horlogemerken wel vaker schijnen te doen bij veilingen om hun merk hoger in de markt te zetten.

Ik denk zelf overigens dat de Speedmasters (en dan zeker de oudjes) de afgelopen jaren harder in waarde gestegen zijn dan de rest van de horlogemarkt (andere toppers als vintage Subs daargelaten natuurlijk). Ben benieuwd naar jullie mening hierover?

!

Mijn mening? Omega wil graag meespelen met de duurdere jongens en heeft voldoende cash om de marketingmachine draaiende te houden

O-marketing-ega

Wel een strak exemplaar. De 2915-1 die het museum heeft, is aardig uitgewoond. Heb die in -uit m’n hoofd- 2002 daar gezien.

Maar ja - als je de nieuwprijs van de Pro elk jaar zo’n 10 tot 15 procent omhoog gooit, gaan de pre-owned prijzen vrolijk mee. Met de huidige Omega-modellenlijn en prijsstelling in de markt heb ik weinig.

1 like