In mijn collectie heb ik een mooie Omega Speedmaster reduced.
Loopt hartstikke goed en netjes op tijd, alleen zodra ik de secondenwijzer aanzet loopt hij na 1 rondje vast. Dit betekend secondenwijzer stopt met lopen en de klok zelf ook.
Klinkt niet als een volledige beurt zoals Omega dit doet (€ 950), in tegenstelling tot 'n normale Speedmaster is alles verbonden aan het uurwerk/module dus als er een gedeeltelijke beurt is gedaan aan het uurwerk dan kan dat problemen geven.
Voor dat geld heeft men nooit een full service gedaan vrees ik zoals @YY77 al aangeeft.
Als hij voor hetzelfde probleem was binnen geweest, terug gaan en onder waarborg opnieuw laten bekijken.
Anders kiezen voor een full service met 2 jaar garantie bij Omega gecertificeerde horlogemaker, maar dan kijk je naar een servicebeurt van +/- 950 euro.
Ik verplaats hem even naar de juiste categorie, onder techniek ga je meer reacties krijgen van de juiste personen denk ik.
Onzin natuurlijk. Een kundig horlogemaker kan een DD-module echt wel servicen. Volgens mij monteert Omega zelf ook geen gloednieuwe modules, maar gewoon (door DD zelf?) gereviseerde werkjes. Alleen niet dezelfde die eruit gekomen is.
maar hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Dat ik inderdaad na een goede horlogemaker moet dat weet ik. Alleen ik dacht met jullie ervaring en kennis weet iemand vast wel wat dit eventueel kan zijn.
Dat klopt de meeste Omega gecertificeerde horlogemaker kunnen dit inderdaad, andere beginnen er vaak niet aan of omdat ze de kennis niet hebben of niet aan onderdelen kunnen komen.
Als ik een Reduced doorstuur naar Omega voor full service monteren ze een compleet nieuw 3220 uurwerk dus uurwerk incl. module.