Omega Speedmaster secondenwijzer loopt vast

Goedemorgen leden,

In mijn collectie heb ik een mooie Omega Speedmaster reduced.
Loopt hartstikke goed en netjes op tijd, alleen zodra ik de secondenwijzer aanzet loopt hij na 1 rondje vast. Dit betekend secondenwijzer stopt met lopen en de klok zelf ook.

Wat kan dit zijn?

dat ie onderhoud nodig heeft?

1 like

dat heeft hij dit jaar nog gehad. Toen zijn er ook in het uurwerk dingen vervangen.

1 like

Dan zou ik eerst even teruggaan naar degene die onderhoud heeft uitgevoerd.

3 likes

wat kan zoiets zijn? heb al even gegoogled maar werd daar niet wijzer door

1 like

:point_up:

wijzer niet goed geplaatst?

de wijzer gaat niet door… :wink:

2 likes

Het hele uurwerk van de reduced wordt normaliter vervangen door Omega, als ergens anders dit niet gebeurd is, is het half werk geweest.

3 likes

het beurtje koste mij 450EUR…
Wijzer heb ik al laten nakijken… misschien de tandwielen?

Klinkt niet als een volledige beurt zoals Omega dit doet (€ 950), in tegenstelling tot 'n normale Speedmaster is alles verbonden aan het uurwerk/module dus als er een gedeeltelijke beurt is gedaan aan het uurwerk dan kan dat problemen geven.

2 likes

reduced is piggyback chrono. Deze heeft zo te lezen problemen met de chrono.

Yep, daarom zeg ik:

2 likes

Voor dat geld heeft men nooit een full service gedaan vrees ik zoals @YY77 al aangeeft.

Als hij voor hetzelfde probleem was binnen geweest, terug gaan en onder waarborg opnieuw laten bekijken.

Anders kiezen voor een full service met 2 jaar garantie bij Omega gecertificeerde horlogemaker, maar dan kijk je naar een servicebeurt van +/- 950 euro.

Ik verplaats hem even naar de juiste categorie, onder techniek ga je meer reacties krijgen van de juiste personen denk ik.

2 likes

Onzin natuurlijk. Een kundig horlogemaker kan een DD-module echt wel servicen. Volgens mij monteert Omega zelf ook geen gloednieuwe modules, maar gewoon (door DD zelf?) gereviseerde werkjes. Alleen niet dezelfde die eruit gekomen is.

Ha Robbert, vervelend om te horen :slightly_frowning_face:

Eens met @Chlorophyl.

Misschien kan @Horloge24 je helpen. André is een topper!

2 likes

Succes dan, genoeg horlogemakers die zich hier niet aan wagen om het uurwerk en de module te servicen.

Zeg ik ook niet.

1 like

maar hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Dat ik inderdaad na een goede horlogemaker moet dat weet ik. Alleen ik dacht met jullie ervaring en kennis weet iemand vast wel wat dit eventueel kan zijn.

1 like

Zelfde vraag voor de garagehouder… mijn auto stopt soms af en toe, dan maakt hij een geluid en stopt hij er mee… wat zou dit kunnen zijn? :sunglasses:

Je begrijpt dat zonder diagnose het gissen is wat het probleem zou kunnen zijn, en wat is dan de meerwaarde van al dat gissen?

6 likes

Nee daar heb je zeker gelijk in.
Ik ga dit laten uitzoeken. Bedankt voor het meedenken allemaal.

4 likes

Dat klopt de meeste Omega gecertificeerde horlogemaker kunnen dit inderdaad, andere beginnen er vaak niet aan of omdat ze de kennis niet hebben of niet aan onderdelen kunnen komen.

Als ik een Reduced doorstuur naar Omega voor full service monteren ze een compleet nieuw 3220 uurwerk dus uurwerk incl. module.

1 like

Probleem zal in de chronograaf module zitten, dus noodzakelijk om ook de module te servicen aangezien dat waarschijnlijk niet gedaan is.

2 likes