Omega Speedmaster Snoopy 50th anniversary

Hmmm, ik heb nog niks gehoord.

Hij heeft hem af. :slightly_smiling_face:

2 likes

Leverings problemen waren er destijds ook wel met een 2000 stuks limited waarvan ze dus wisten dat er 2000 kwamen. :grimacing:

1 like

Wat hebben ze je verteld dan?
Ik heb nog geen bericht gehad.

Omega doet een Nespesso’tje. Bewust wachtrijen laten ontstaan voor het gevoel van exclusiviteit. De zoveelste indicatie dat dit (maar dat is oud nieuws) overpriced Swatch spul een ‘net-niet-merk’ is.

5 likes

Inderdaad, waar gaat dat heen met deze hobby

Mooi stukje vakwerk, maar Snoopy is op het horloge zelf echt al meer dan genoeg aanwezig. Om hem dan ook nog eens op de band te zetten is echt te veel van het goede.
Uiteraard slechts mijn mening😉

2 likes

Oef
 Vast en zeker vakwerk. Maar veel teveel van het goede in mijn ogen.

De 14 seconden tijdmeting met een Speedmaster tijdens de Apollo 13 missie heeft niet veel te doen met een Rolex die tijdens de Apollo 14 missie werd gedragen lijkt me.

1 like

afbeelding

1 like

:slightly_smiling_face:

Klant is koning :slightly_smiling_face:

Zeggen ze
ik zou meer vertrouwen op een Speedmaster chronograaf dan op een Rolex GMT zonder hacking functionaliteit en geen check voor de missies (was hun privé eigendom). Natuurlijk zullen ze wel een tweede horloge erbij hebben gehouden als backup.

Daarbij lijkt het me ook logisch dat Rolex veel invloed op de astronauten uitoefende omdat dit de beste marketing ooit is geweest. Dus dat ze nadien opeens gaan beweren dat een Rolex is gebruikt neem ik niet serieus. Er is nog nooit een foto ontdekt van een Rolex die op de maan is gedragen (onder het pak is zeer onwaarschijnlijk omdat het hoogst oncomfortabel zou zitten en geen functie had), noch dat een GMT een andere functie had dan enkel dat ze daarmee de tijd thuis konden zien.

Bulova is hetzelfde verhaal. Astronaut Scott beweerde opeens dat hij dit horloge op de maan had gedragen. Later ontkende hij het, niet veel later bevestigde het opnieuw en daarna heeft hij Bulova aangeklaagd. Er is ook een brief van een gefrustreerde Bulova directeur die jaren na de eerste maanlanding uithaalt naar zijn management dat ze geen horloge hadden die op maan was gedragen. Dus lekker geloofwaardig allemaal, als je maar een astronaut had die het wilde bevestigen :moneybag:

Ik was er niet bij dus wie weet wat waar is. Maar de Speedmaster was onderdeel van de officiële mission equipment, dat is het enige feit :wink::+1:t3:

1 like

Dat het horloge is besteld en ik hem zsm ontvang. Maar dat de horloges vertraging hebben met de uitlevering.

1 like

Dat mag! :wink:

Ik vind het horloge erg leuk, die caseback alleen al is erg grappig/leuk. Idd, als er een kroontje of ander duurder merk op stond dan zou je de kwijl moeten opzwellen. Onterecht want omega biedt veel horloge voor het geld. 9600 is pittig geprijsd maar ik snap het wel en als ik er een kan bestellen zou ik het doen. Moet sowieso al bij mijn ad zijn dus gelijk even vragen

Dat gemiemel altijd over het ruimtevaartverleden. Kijk toch gewoon naar dat horloge. Je vindt het wat of niet.

Omega maakt prachtige horloges in mijn beeld die technisch heel knap in elkaar zitten. Lopen bij mij altijd loepzuiver, met name de moderne automaten. En deze Snoopy vind ik geweldig.

4 likes

Eens. Ook omdat het allerminst zeker is dat die maanlandingen ook echt zijn uitgevoerd.

Ik vind het niet wat.

Gelukkig maar, anders liepen we allemaal met dezelfde horloges rond. :wink:

Heb jij wel een horloge?

Jazeker mijnheer. Twee zelfs. Een ouwe Japanner met een hoge hartslag en een moderne digitale Californiër.

1 like