Omega Speedmaster ST 1 flatlink bracelet

Dag iedereen,

Ik ben al een aantal jaartjes lid van dit forum en post nagenoeg nooit, maar lees wel vaak mee :). Ik heb een Omega Speedmaster ST1 in bezit en wil deze graag dragen met een flatlink, incl clasp. Op het forum ben ik al een paar onderwerpen hierover tegengekomen, maar ben op zoek naar een referentienummer die passend is voor een ST1. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden of beter nog: heeft iemand een referentienummer met afbeelding?

Bij voorkeur koop ik een nieuwe, maar als iemand eentje in de aanbieding heeft die in nieuwstaat is sta ik daar ook voor open. Ik wil wel graag origineel Omega, zowel clasp als bracelet.

Hoor graag van jullie!

2 likes

Jouw keus uiteraard, maar ik vraag mij af of een moderne flatlink erg goed op een ST1 staat met die geborstelde kast. Die flat link band heeft aardig wat hoogglansoppervlakken.

Maar goed, die zou je uiteraard ook even kunnen laten matteren, dan lijkt het me wel prima staan.
Ik had mijn ST1 op een 1171 band, die paste daar echt perfect bij.

4 likes

Wat @flowert zegt, denk niet dat het mooi staat maar ieder natuurlijk zijn eigen smaak.

Hier een oplossing van @Watchstick_81

De band die past is een 57 flatlink met referentienummer 020STZ015403, alhoewel…ik raak nog vaak in de war met alle refentienummers en wat wel of niet past ben nog maar een leek op dit gebied :blush:

@Watchstick_81 en @YY77 kunnen dit wel vertellen met alle zekerheid!

Bovengenoemde flatlink krijg ik vandaag splinternieuw binnen, zal wel wat foto’s plaatsen.

4 likes

Ik heb de referentie nu ook niet bij de hand. De nieuwe 57 flatlink band past zonder problemen op de ST1. Je kan het ook laten borstelen door een goudsmid.

De Apollo 11 flatlink gaat niet zomaar passen. Daarvoor moet je de eindschakels aanpassen of heel dunne springbars gebruiken.

Mochten er nog bandreferenties nodig zijn, kan ik thuis even in de archieven duiken.

5 likes

Dat vind ik wel het overwegen waard om de '57 flatlink te laten borstelen. Even over nadenken. Dank voor jullie reacties!

2 likes

Zelf de Flatlink57 op de ST2 Ultraman, zelfde kastformaat als de ST1 Tribute to Alaska dus die moet gewoon passen. Alleen inderaad de centerlinks laten brushen.

Mocht je de Omega Flatlink57 willen bestellen dan raad ik aan om @Horloge24 een bericht te sturen.

Alternatief is een Flatlink van Forstner of UncleStraps. Weet even niet meer welke van beide al standaard een fully brushed optie heeft.

4 likes

De Speedmaster Pilot heeft een fully brushed flatlink bracelet. In 1x klaar en met de factory brushing.
Die wil je. Zijkanten ook brushed, buitenkant, binnenkant van de clasp brushed. Als je een flatlink op de ST1 wilt zou ik deze doen.

4 likes

Weer wat geleerd, thanks Sjiel.

Net een paar filmpjes gekeken over de pilot en inderdaad, deze band is perfect voor de ST1 en samen lijkt mij dit toch echt een gave combinatie.
Precies hetzelfde als de 57 band maar dan fully brushed.

1 like

Gaat die passen dan met de endlinks die voor een straight lug zijn gemaakt of wil je dit met andere endlinks oplossen?

Kijk zo komen we ergens :slightly_smiling_face: Hoe kom ik achter het serienummer van de bracelet?

Is toch dezelfde kast als de Speedmaster 57?

Je gaat hem gewoon bestellen bij @horloge24 en hij zoekt het ref nummer wel even voor je op verwacht ik, aan de hand van het horloge Speedmaster Pilot.

1 like

Oh ja, zat zo met de ST1 kast in mijn hoofd. Ben benieuwd of ze de sprngbar gaatjes niet net even wat verschoven hebben tussen de pilot en '57?

2 likes

Dat zou kunnen. Waarom denk je dat?

Vaak genoeg gelezen dat het design net even afwijkt tussen uitvoeringendat het niet past, ik vermoed om het uniek te houden voor waarop het origineel komt.