Omega Speedmaster Triple Date

Geachte mede-liefhebbers,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van deze prachtige Speedmaster Triple Date. Gekocht met stalen band. Maar met deze set-up met blauw lederen bandje vind ik hem nog gestileerder uitkomen.

Na verloop van tijd is mij pas opgevallen. Dat horloge soms ook wat extra geluid maakt. Gelijktijdig voel je ook een extra beweging in de pols. Ik vroeg mij af of dit de befaamde wobbel is. Of dat er toch iets anders aan de hand is. Wat ik verder zou moeten onderzoeken. Het uurwerk is gebaseerd op een valjoux 7751 dacht ik. Kunnen jullie mij helpen?

5 likes

Kunnen de pinnen van de band zijn, had ik ooit met een horloge.

Dag Jan,

Nooit aangedacht, ik ga het met de andere band nog eens proberen. Maar eigenlijk kan ik het mij niet voorstellen dat er een causaal verband is.

Groet,
Tom

1 like

Ik hoorde steeds een klikje en voelde dat ook. Dat lijkt op jouw beschrijving. Het waren toen echt de spring bars. Ik kwam erachter toen ik een beschrijving op dit forum las. Ik hoop dat dit het is. :wink:

Dag Jan,

Ik hoop dat het is. Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Tom

1 like

Het is een VJ 7751 met Omega decoratie.
Deze windt maar 1 kant op, de andere kant is er een vrijloop en dat kun je voelen. Het lager van de rotor kan ook versleten zijn. Volgens mij zijn er 2 soorten van. Een oudere (lastig nog te vinden) en een nieuwere. Een horlogemaker kan die zo nodig vervangen.

4 likes

Als je bedoeld dat dit uit het uurwerk komt is dat gewoon standaard bij een valjoux Chronograaf. Voelt altijd alsof er een “zware rotor” inzit en de beweging hiervan ook het horloge soort van die kant op rukt. Het geluid gaat hierbij gepaard. Verdiend niet de schoonheidsprijs maar voor hoe solide die uurwerken zijn is er langsheen te kijken in mijn optiek

2 likes

Klopt ja :+1: Is bekend van dit uurwerk.

Bedankt voor het meedenken, ja dat bedoel ik. Dat kan dus geen kwaad. Ok goed om te weten.

Tom

1 like

Nee hoor helemaal prima. Graag gedaan

1 like

Sluit me hierbij aan. Ik heb ook een Triple Date en ja die rammelt ook lekker ;). Hoort bij de 1151

1 like