Ik zie dit horloge online te koop staan en vind hem erg mooi. Wijzers lijken nieuwer dan de plaat, maar verder zie ik niks geks. Vraagprijs is 2400 euro. Wat denken jullie, is dat een goede prijs voor een goede vintage Speedmaster van dit type?
Zien jullie nog iets raars op de foto’s? Ben geen Speedmaster kenner, dus alle hulp is welkom.
Jammer dat ik hem niet kan passen, want een gewone Speedmaster is net iets te groot voor mij. Deze is lug-to-lug kleiner, dus ik heb goede hoop dat hij fijner draagt. De dikte maakt me niet uit.
Volgens mij is dit icm die band wel een hele unit om de pols. Je kan zeggen dat de dikte je niet uitmaakt, maar deze dingen zijn wel echt extreem dik. Wel typisch een horloge dat je moet passen eerst. Kast is ook wel gepolijst. Voor die prijs lijkt me het t gokje niet waard.
Ik draag dagelijks een Seiko sbdx017, dus ben qua gewicht en hoogte wel wat gewend, ondanks mijn 16cm polsjes. Het is meestal meer de lug-to-lug die mij zorgen baart, maar dat lijkt met deze wel goed te zitten.
Maar inderdaad, tis nogal veel geld voor een gokje.