Omega Speedmaster TV-dial

Vers terug van service ! Ik ben heel blij met de donkere wijzerblad en de bruin verkleurde markers.
Funky seventies maar goed draagbaar.

42 likes

Wat een vet ding met een enorme seventies swagger! :heart_eyes:

Heel mooi horloge apart.
Omega maakt zoveel modellen is niet bij te houden!

Gaaf! Op de bovenste subdial zijn de onderste cijfers gearceerd. Dat heb ik niet eerder gezien. Is de dial ooit vervangen? Ziet er wel mooi uit!

Wat een kanjer, prachtig :+1::+1:

Mooi horloge hoor.

Schitterend! :heart_eyes:

Die arcering geeft am en pm aan dus voor en na 12,00 uur !

Gaaf!

Het ging mij er om dat de arcering anders is dan bij andere Speedmasters-TV. Bij jouw horloge gaat de arcering dóór de cijfers; meestal gaat de arcering eronder.

Je raakt een punt hier ! Ik zie nu wat je bedoelt en dan valt me daarna op dat de arcering op de wijzerplaat rond loopt en niet met de kastvorm mee !

Wellicht inderdaad een service wijzerplaat dan ?

Was me wel opgevallen dat de wijzerplaat niet meeloopt met de kast in de hoeken maar dacht dat dat zo hoorde. Nu zie ik bij andere tv-dial horloges op Chrono24 dat de arcering meeloopt met de kastrand !

Apart hoor, niet eerder gerealiseerd!

1 like

Ja, het lijkt een wijzerplaat van een ronde 176.0012, terwijl jouw kast een 176.0014 is.

Navraag bij mijn horlogemaker leert dat er voor dit type horloge 1 wijzerplaat is met een blauw/grijze kleur. Weer wat wijzer dus.

Die van mij, met de juiste plaat (denk ik toch)

1 like

Ja klopt ! Mooi ! Ik heb vandaag weer wat geleerd!
De zwarte wijzerplaat met gebruinde markers vond ik nou echt heel mooi in dit horloge!
De originele blauw/grijze wijzerplaat gaat er komen om zoveel mogelijk origineel te zijn en de zwarte wijzerplaat gaat dan in mijn Mark 4,5.

Leuk om gebruik te kunnen maken van de kennis hier op het forum en daar dus ook van te kunnen leren.

1 like

http://chronomaddox.com/c1045_in_detail.html

Bij Omega is enkel de blauw/grijze wijzerplaat beschikbaar. Deze komt er dus op; alles origineel.

Laat wel foto zien wanneer klaar !

Ondertussen dus met een type getrouwe wijzerplaat!

afbeelding

8 likes

Ziet er beter uit zo. Ook erg mooi met die sunburst.

Heb je deze bij Omega zelf gekocht, toch? Hadden ze die nog steeds op voorraad?

Dankjewel. Ron en Hedi Sonders uit Leusden hebben de wijzerplaat bij Omega besteld en gemonteerd. Prima adres !

2 likes