Omega Speedmaster vraag mbt Chronograaf

Ook nog een foto :crazy_face:

2 likes

Is het dan juist om te stellen dat het constant laten lopen van de chronograaf de voorkeur geniet? Zelf heb ik een Sinn 103St met ETA Valjoux 7750.

Ik kan dat niet voor je beslissen - maar het kan ook bij een 7750 geen kwaad om 'm mee te laten lopen. Vind het esthetisch zelf minder mooi, en laat daarom mijn chrono’s nooit “zomaar” meelopen.

hi!

is het standaard bij een nieuwe speedy pro dat het best veel kracht kost om de kroon uit te trekken?
zonder nagels lukt het sowieso niet, als het wel lukt is het echt een ferme klik.\

het voelt allemaal heel solide en opzich krijg ik hem eruit echter wel met best veel trekkracht ivm andere horloges.

Ja, maar dat komt ook omdat je minder grip hebt op de kroon door de crownguards.

Mooi man! Ik heb ook een speedmaster Pro en gebruik hem ook vaak om te timen. Lekker gebruiken die chronograaf, daar issie voor gemaakt!

Super uitleg weer Peter, dank.

Heb sinds een week voor het eerst een Speedmaster en ben wat oude berichten aan het nalezen. Mijn enigszins opborrelende vraag mbt. de chronograph is al weer beantwoord :+1:t3:

Wil je nog even lastig vallen met een andere vraag.

Kan ik de Speedy te ver opwinden of voel ik vanzelf de weerstand oplopen zodat ik weet dat hij genoeg is opgewonden en wat mij opvalt bij het opwinden is dat na een aantal slagen de kroon terugloopt als ik de kroon aan het eind van een slag los laat. Is dat een normale reactie?

Zoals altijd dank voor je reactie.

Groet en fijne dag,
Cees

1 like

Hoi Cees,

globaal kun je zeggen dat de Speedmaster 20 opwindslagen per etmaal “verbruikt”. Volledig opwinden is inderdaad (want 50 uur gangreserve) ruim 40 slagen.

Ik ben een ervaren horloge-opwinder :wink: en voel de laatste paar slagen de weerstand altijd wel iets toenemen. Te ver opwinden bestaat niet, ho is ho. Het is geen rocket-science, als de kroon niet verder wil voel je dat - en dan stop je.

Dat teruglopen van de kroon doen ze allemaal. :+1:

Veel plezier er mee! Nog de oude vertrouwde cal. 1861, mooi zo!

1 like

Deze link werkt niet bij mij. Ik krijg een melding dat de pagina niet bestaat, of privé is.

EDIT: ik zie dat ik ook aan het reageren ben op een heeeeeeel oud topic, hahaha. Vandaar waarschijnlijk.

1 like

Grazie mille :pray:t2: