Omega Speedmaster vraagje

Ik ben van plan een Omega Speedmaster te gaan aanschaffen, maar het feit dat er allemaal exemplaren worden aangeboden met plexi houdt me een beetje tegen.
Is het mogelijk achteraf saffier in te laten zetten?
Weet dat een “echte” speedmaster een handopwinder moet zijn met plexi, maar ik had m het liefst gezien met automaat, saffier en datum aanduiding…
Heeft iemand dit ooit gedaan, saffier er in laten zetten?

Zover als ik weet is het niet mogelijk om een plexi om te bouwen naar Safier omdat de mannier waarop het glas gemonteerd zit afwijkt.

Een goede vriend van me heeft een Automaat met GMT safier sandwitch het bestaat dus wel.

Hier kan je veel informatie vinden.
http://www.speedmaster.nl/inffram.html

Je komt wel wat draadje tegen die gaan over saffierglas en de Speedmaster

http://forums.watchuseek.com/f20/omega-speedmaster-699039.html
http://forums.watchuseek.com/f2/speedmaster-fois-vs-3570-5-vs-3573-5-a-802390.html

Eric

Waarom wil je geen plexi? Het wordt vaak geroepen maar slechts zelden van goede onderbouwing voorzien…

Als je een beetje voorzichtig bent heb je echt niet snel krassen op plexi en kleine krassen krijg je er af. Daarbij is vervangen maar een uitgave van enkele tientjes.

Overigens heeft deze Speedy alles wat je zoekt…

Speedy pro is er ook met een saffier ruitje, referentie 3573.50.00.

Bert1 Schreef:

Speedy pro is er ook met een saffier ruitje,
referentie 3573.50.00.

b.v.

http://www.wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=682&Itemid=6

Mmmm, dan misschien toch maar eens kijken naar een exemplaar met plexi…
Dat saffier maakt het toch wel een stuk duurder…

Ik heb sinds kort een Speedy pro met plexiglas en saffier achter.

Plexiglas is echt fraai in het echt in mijn opinie.
Mocht je eens wat krasjes krijgen dan poets je met polywatch heel erg gemakkelijk alles weer glad. Mocht je na een aantal jaren toch eens en nieuw glas willen dan kost dat niet meer dan een paar tientjes idd.

Ik denk dat je er geen spijt van krijgt.

Ik heb een paar horloges met plexi, waaronder een Speedmaster uit 1968, en ook een paar horloges met saffier. In het dagelijks gebruik doet het een echt niet onder voor het andere. Bij de Speedmaster vind ik de plexi het beste passen maar dat is vooral vanuit de historie. Als je echter toch gaat voor automaat en datum dan kan dat saffier er ook nog wel bij :wink:

Gewoon voor plexi gaan, daar kijk je zó fijn doorheen!

Ik heb ook klokjes met plexi of saffier. Maar voor het dagelijks gebruik gaat mijn voorkeur gaat wel uit naar saffier. De kleine krasjes van plexi heeft bij bepaalde modellen wel een bepaalde charme, maar op een contemporary model vind ik 't wat… slordig/zwak staan.

Allemaal persoonlijke voorkeur maar ik ben erg content met “sapphire sandwich”

Hoi Hamiltonfan,

Ik heb 1,5 jaar geleden een Speedy met plexi gekocht, met plexi omdat ik zo dicht als mogelijk bij het origineel wilde blijven. Ik heb 'm welgeteld 2 dagen gehad, daarna was ik het krassen poetsen met Polywatch al helemaal zat. Ik heb 'm toen te koop gezet en een saphire sandwich aangeschaft en die draag ik nog met plzier.
Overigens is het niet mogelijk om op een plexi uitvoering achteraf een saffier glaasje te laten zetten.
Ik ben echt heel voorzichtig met m’n horloges, maar op plexi krijg je al krassen als je er naar kijkt.
Als je goed tegen (wittige) krasjes kunt, ga dan voor plexi. Kun je daar niet tegen, kies dan voor saffier!

Succes met je keuze,

groetjes,
Joep

Ik zal zondag eens proberen naar de Rikketikbeurs te gaan, misschien dat ik daar een mooie Speedy kan kopen… (met saffier…)

Zondag moet dan wel volgende week zijn.

Draag nu 6 weken dagelijks een Speedmaster Professional met plexiglas. Paar kleine mini-krasjes tot nu toe.

Was eerst ook een beetje sceptisch over plexi, maar het valt mij reuze mee. The way to go voor een Speedmaster!

Heb er ook eentje uit 67 , valt tot nu toe best mee met de krasjes
Erg mee zelfs
Al heb ik hem van de week maar een tijdje rust gegeven want ik moest nogal wat lassen branden en slijpen en dat is voor geen een horloge goed
Heb ook een Tudor met plexiglas en die is veel kras gevoeliger
Had hem een dag en er zat al een lelijke kras op
Maar een tientje later en de horloge maker had hem weer als nieuw

Krassen op plexiglas: easy come, easy go :slight_smile:

Dat bedoelde ik ook :wink:

Ik heb zowel de plexi als de saffieren gehad. Het saffier heeft een bijzondere warme uitstraling; de “kleur” van het plexi (of hessalit zoals het eigenlijk heet) is bijzonder mooi.

Toch vond ik de saffier-uitvoering fijner; wél de uitstraling van de Speedy maar niet om de paar weken met poly-watch aan de gang…