Omega Speedmaster vragen

Ik ben me aan het kijken naar een nieuw horloge. Ben helemaal uitgekeken op de seiko kinetic die ik nu al tijden heb en wil eens wat nieuws. Ben erg gechameerd van de Tag Heuer Carrera racing en de Omega speedmaster reduced/ day-date/ prof. Beide met zwarte achterkant en metalen band.
Nu is de speedmaster reduced de goedkoopste van het stel en zit het verschil eigenlijk in het niet hebben van een tachymeter. Maar dit staat wel op de ring geschreven. Is dit alleen cosmetish?
En op de reduced zit geen kras bestendig kristal maar is dit in de praktijk ook een stuk gevoeliger? Hoe kun je bij de tweedehands modellen zien dat het om een versie uit de laatste serie gaat? Op amazone staat bijvoorbeeld een speedmaster met metalen band voor 1100 dollar maar er staat niet bij om welk model het gaat. En wanneer ik de code vergelijk met die op de omega site zie ik die er niet tussen staan. Oud model dan?

Trouwens ervaring met horloges kopen via amazone? Hoeveel extra komt er nog op het bedrag wanneer je het horloge wilt invoeren?
Zijn er nog online winkels in nederland die absoluut een bezoekje waard zijn (zoals foto konijnenberg www.geengeld.nl dit is voor de fotograven)

alvast bedankt

Bij Amazon.com (ik neem aan dat je die bedoelde) is het veilig zakendoen. Heb daar al allerhande spullen gekocht en nooit problemen gehad. Boven de 175 euro moet je invoerbelasting betalen op goederen afkomstig van buiten de EU. Soms kan je geluk hebben als je pakketje door de mazen van de douane heenslipt, maar via grote verzenders zoals Amazon worden alle pakketjes via gerenomeerde bedrijven als FedEx verzonden. Deze hebben een eigen douane-dienst, en ten gevolge hiervan krijg je bij hen 3 weken na onvangst een rekening met het vriendelijke verzoek de invoerkosten te voldoen. Ga uit van ongeveer 19% (het BTW-tarief dus) over het hele bedrag, en dan kom je aardig in de richting. Naar mijn bescheiden mening is die reduced-versie overigens wel heel klein, ben je je daar bewust van?

Totaal dus ongeveer 19 procent over het bedrag en daar 19 procent btw over? Of in totaal 19 procent extra. Bedoelde inderdaad amazon.com. Wist niet dat er ook andere zijn.
Dat de reduced versie klein is wist ik niet. Wanneer je op de site van omega kijkt zie je dat de reduced een wat smallere band heeft maar lijkt het verschil niet al te groot. Ik zie het nu wel aan de knoppen.
Wilde sowieso binnekort nog eens langs een juwelier om te gaan passen. Soms kan een horloge in het echt totaal anders uitpakken dan je hem voorstelde uit de brochure.

Kijk gewoon op een aantal Nederlandse sites, zeker als je nog niet zoveel van een bepaald model afweet is het nogal riskant om het van een plaatje te kopen. Ga het horloge in ieder geval bekijken en laat het eventueel beoordelen door een deskundige. Er zijn prachtige nep Omega’s in omloop en als men daar dan een stevige prijs voor vraagt (en dus niet de standaard 95,- Euro van Marktplaats) dan hang jij in de prijzen. En zoals reeds is opgemerkt. De Reduced is echt klein hoor, zeker vergeleken met de normale maat Speedmaster. Kijk ook hier eens: betrouwbaar adres
http://www.chrono24.com/web/nl/haendler_homepages/mjmmartens/liste.htm

succes! hans

Bedankt Hans voor de tip.
Ben in eerste instantie van plan een nieuw horloge te kopen. Dacht dat de horloges bij amazon.com ook gewoon nieuw zijn? Was sowieso van plan langs de juwelier te gaan om goed te passen om misverstanden zoals de grote van een reduced te voorkomen.
Wat me wel opvalt bij amazon is dat veel producten ook van andere webwinkels komen. Zo is deze:
http://www.amazon.com/Omega-Speedmaster-Date-Watch-3520-50/dp/B00029U5JA/sr=1-3/qid=1164046160/ref=sr_1_3/103-0194079-5310213?ie=UTF8&s=jewelry
die gewoon op amazon.com staat eigenlijk te koop bij de jomashop. Gaat het betalen (en de zekerheid) dan wel gewoon via amazon.com?

Weet iemand trouwens een gemiddelde nieuwprijs van de omega’s? Ben alleen nog maar langs een juwelier geweest met tag heuer en neem aan dat de carrera prijzen (2300 euro) ongeveer op hetzelfde niveau liggen als de prof serie?

Wow, veel vragen waar ik niet op alles een antwoord weet. Volgens mij is alles om Amazon.com nieuw. Maar ook op Ebay vind jue soms gewoon nieuwe horloges. Kijk ook eens bij http://www.sayin-watches.com/ en stuur, als je horloge er niet bij staat, gewoon een Nederlandstalige mail met opgave van wat je zoekt. Ze zijn betrouwbaar en leveren tegen scherpe prijzen. Overigens kun je prijzen ook heel aardig vergelijken via http://www.chrono24.com/web/nl/start/u/index.htm waar je het gezochte horloge kunt invoeren. Bij betalen via Internetsites (zeker in Verweggistan en zo) is het belangrijk dat je via een creditcard of Paypall kunt betalen. dan kun je bij wanprestatie of niet leveren het bedrag terug laten boeken. De gemiddelde prijs van een Omega is net zo iets als de gemiddelde prijs van een auto, daar heb je dus niets aan. Voor een nieuwe Speedmaster Professional (dus geen Automatic! of Reduced) hoef je na enig zoeken niet meer te betalen dan pakweg 1900,- Eur
http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?lastshow=40&anzahlgesamt=75&SUCH_PBIS=2000&MODELL=Omega&SORTIERUNG=1&myattstring=101@

succes!

Bedankt voor de reactie hcptdg (wat een naam :slight_smile: )
Ik had al een stukje gelezen over sayin watches en klinkt allemaal erg positief. Heb een mailtje gestuurd met een prijsopvraag. Ben benieuwd of het wat is.