Omega Speedmaster X-33 first generation

Ik heb hier op vakantie een Omega Speedmaster X-33 bij een juwelier zien liggen.
Eerste generatie van X-33 en op een oranje lederen band.

Iemand enig idee wat ik hier nog zou mogen aangeven ?

Ha… Marc, je kan het echt niet laten hé ? :smiley:

Straks vinden we geen enkele Omega meer in de Ardennen (:smiley:

Hou nog wat over voor de Rikketik… :wink:

Met Meelevende Groeten,

Chris.

Tja, hij staat op mijn wish-list als tegenhanger van de B1.
Maar hij is schandalig duur.
Ben daarnet toch nog effe gaan vragen: 2.320 euro, en dan met veel gecijfer op hun calculator kwamen ze uit op 2.100 euro ! ! !
Vriendelijk gedag gezegd en de winkel beleefd verlaten :smiley:

Het was een eerste generatie X-33 EN dan nog op een lederen band ipv staal of titanium…

Winkeliers…als het ouwe meuk is, dan is het DUUR, want een collectors’ item, is het nieuw, dan is het ook duur…want nieuw :smiley:

Enfin, volgens mij was die X-33 gewoon een “winkeldochter” - die ligt daar volgend jaar nog !

Ik denk dat ik die X-33 later eens uit Japan laat overkomen.

Kortom, mijn echtgenote was blij…dat ik weer zoveel geld heb uitgespaard !!! :wink:

Marc,

Bij de juwelier in mijn dorp ligt er ook een X33 te koop, met stalen band. Als je wil, ga ik even informeren over de prijs.

Rogier

Deze (met rode band en alle accessoires) ging bij Omegamania voor iets meer dan 4000 CHF (inclusief veilingkosten), dat is bijna 2500 euro. Zie http://www.antiquorum.com/eng/brandindex/pages/catalog_action=load&lotid=8&auctionid=158.html

Nou was dat wel Omegamania en ze hadden zelf verwacht dat het horloge tussen de 1.300 en 2.000 zou opbrengen maar op zich is het dus geen rare prijs. Ik zou de man, als het horloge met alle dozen, boekjes en andere rommel komt, 1.800 bieden en 'm daarvoor kopen :smiley:
Aan de andere kant, als het geen eerste generatie hoeft te zijn en hij mag gebruikt zijn kun je ze voor minder dan 1.000 euro op eBay oppikken…

Hoi Marc,

Je zult geen spijt krijgen van de aanschaf van een X-33. Het horloge vergt enige gewenningsstijd (het is een zer eigenzinnig horloge), maar na verloop van tijd zul je het horloge enorm waarderen om zijn veelal unieke eigenschappen.

Wat een goede prijs is voor een X-33 is moeilijk aan te geven. De prijzen zijn behoorlijk in beweging sinds de produktiestop bij Omega. De meeste mensen vinden de tweede generatie mooier, maar ik ben zeer tevreden met mijn eerste generatie X-33.

Ik vind de gevraagde 2100 euro van de juwelier wel wat aan de hoge kant, met name omdat er geen titanium band bij zit. Deze banden zijn vrijwel niet tegen normale prijzen te verkrijgen naderhand. Je zou een finaal bod aan de juwelier kunnen doen. Het liefst a contant. Grote kans dat de juwelier dat bod accepteerd (Ik zit te denken aan 1500 euro)

Een ander alternatief is inderdaad geduld opbrengen, en ebay in de gaten houden. Daar gaan ze soms nog weg voor 1300/1400 euro inklusief titanium band (tweedehands)

Succes

Hallo Hans,

Neen, ze zakken niet lager in prijs en dat vind ik toch wat te duur.
Ik ga rustig uitkijken voor een ander exemplaar.

Alfred Burger in Maastricht heeft er een. Ik dacht voor 1750,-

hans

Thx, Hans, maar ook geen Titanium band…

Is dit wat?
http://cgi.ebay.nl/Omega-Speedmaster-Professional-X-33-X33-3290-50-Digital_W0QQitemZ180261230192QQihZ008QQcategoryZ110415QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

Of anders zoiets?

http://www.watchtime.ch/forum/viewtopic.php?f=8&t=21430