Sinds een tijdje ben ik ontzettend enthousiast geworden voor horloge’s.
Ik heb een Seiko SSB157 wat ik voor een koopje bij de V&D heb gehaald. Daarvoor een TW steel Spyker editie.
Nu heb ik mijn interesse in luxere horloges met automatische uurwerken. Waar de Omega Speedmaster mijn no. 1 op het lijstje staat. Nu staat het internet vol met editie’s, versies, en opties en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zou graag een speedmaster willen met, hier komt ie, een budget van circa 1500. (evt. uit te breiden als er een top model boven budget te koop staat)
Tijdje googlen en op dit forum rondkijken heeft me geleerd dat er veel versies zijn en elk model heeft zijn charmes en kosten.
Nu weet ik dat met mijn budget een nieuw model uitgesloten is. Een populaire verkoopsite specifiek voor luxere horloges (mag ik het noemen?) staan vol met 2e hands speedmasters uit de hele wereld. Ik vindt het lastig om hieruit gebaseerd op foto’s en informatie een keuze te maken.
Ikzelf zit met de gedachte: hij ziet er goed uit. kopen die hap! maar een stemmetje in mijn hoofd vraagt zich af of ik niet beter die paar tientjes meer kan uitgeven aan bepaalde features die de waarde beter vast houden.
Graag hoor ik enkele reacties van jullie. Ik hoop dat jullie kennis op het gebied van deze horloges mij kunnen adviseren voor een goede aankoop voor een geweldig horloge!
Dank je voor de snelle reactie!
Dit is zeker een heel mooi model. Ik zie dat ze voor circa 2000+ 2e hands weggaan. Is er ook een variant met deze look voor minder? Bijvoorbeeld door een ander gebruik van glas? of is dit gewoon het model om voor te gaan wil je de waarde van het horloge in de toekomst ook zeker te zijn?
Als je tweedehands gaat kopen heeft iemand anders de meeste afschrijving al betaald. Ik zou mij persoonlijk wat minder druk maken over de waarde in de toekomst en kopen wat ik mooi vind.
Succes
Dank voor alle reacties, leuk dat dit forum zo actief is!
Is er een bepaalde verkoopsite waar jullie goede ervaringen mee hebben? Ook qua verkoop uit verre landen? Gezien het aanbod vanuit nederland gering is.
Chrono24 bijvoorbeeld. Ik zie dat Wagener-Gold (Duitsland) er momenteel maar liefst 9 op heeft staan voor 1490,-
Let wel, allemaal zonder doos en papieren. Wil je een full set dat gaat het alleen maar omhoog. Kijk wel naar Trusted seller en Trusted checkout als je dat belangrijk vind.
Samengevat in een paar opties:
Reduced:
Speedmaster Reduced ref.3510, automatisch uurwerk, 39mm, plexi, cijfers bij de urenindexen, <€1500.
Speedmaster Reduced ref.3539, automatisch uurwerk, 39mm, saffier, geen cijfers bij de urenindexen, <€1900.
van de stalen band van de reduced is standaard de middelste rij schakels gepolijst.
De enige echte standaard Speedmaster Moonwatch (de afbeelding in je openingspost, ik ben niet op de hoogte van de juiste referentie nummers):
Speedmaster, handopwinder, 42mm, plexi, dichte caseback.
Speedmaster, handopwinder, 42mm, saffier, en open caseback (saffier).
Edit:
Deze combi van @sv3rr3 Speedy/strap is echt prachtig
Bedankt @lance_explorer ! Een leuke zoektocht. Ik heb de 3510 en bevalt mij echt super. De 39mm is ook een goede maat (zelf een 17,5cm pols).
En hij kan erg veel straps hebben! Hopelijk vind je een mooie deal en op de stalen band.
De Mark is ook mooi, maar wel echt een andere klok door de bandaanzet en kastvorm. Minder veelzijdig naar mijn mening.
Ik zal ook ff voor je zoeken. Als ik een leuke deal tegenkom laat ik het je weten.
Dank allen voor het meedenken. Ik heb vanavond een mooie Speedmaster reduced van een mede HF lid over genomen.
Binnenkort in de “wat dragen wij vandaag” topic