Omega Speedmaster

Goedenavond,

Hoewel ik al een tijdje als passief lid dit forum bezoek, blijf ik toch met een vraag zitten waar ik zelf geen antwoord op kan verzinnen.

Waarom is de Omega Speedmaster zo geweldig? Wat maakt de speedmaster voor sommige de heilige graal ?

Om smaak valt niet te twisten (gelukkig maar), maar zien anderen iets wat ik niet zie? Is het een super techniek die ik als leek niet begrijp? Is het omdat er Omega op staat, of omdat het horloge enorm gehypet is ?

Wie kan mij op deze maandagavond onderwijzen ?

5 likes

Hij is simpelweg prachtig!

12 likes

Ik denk dat er een hint zit in het volgende tekstje dat je op de caseback van de Speedy Pro kan vinden : ‘The first watch worn on the Moon’ :wink:

3 likes

Ik vond hem weinig bijzonder… vond. :slight_smile:

1 like

Je was me net te snel af…

Ten eerste, er zijn veel verschillende speedmasters.
Maar ik denk dat je de man on the f*cking moon bedoeld?

4 likes

Ik denk dat je deze vraag bij vrijwel elk (legendarisch) horloge kan stellen, het antwoord zal een combinatie van factoren zijn lijkt me. Historie, exclusiviteit, stijl, etc.

Wat een vraag :sunglasses::smirk::stuck_out_tongue::medal_sports:

Heb er twee gehad, maar kon mij irl niet overtuigen, maar die foto’s en de hype eromheen. :heart_eyes:
Ongrijpbaar fenomeen, ik heb ook zoiets met de MM300. :thinking:

5 likes

Van de week voor de 1e x eentje in real life gezien. In het echt nog mooier dan op de foto’s (vind ik).

Ik vindt deze Speedy ook niet verkeerd.

3 likes

Ik ook niet. :wink:

2 likes

Of deze :slight_smile:

1 like

ik word er (ook) niet warm of koud van…

2 likes

Het blijft denk ik toch een persoonlijk iets. Als ik de plaatjes zo zie, kom ik niet verder dan, het ziet er leuk uit.

Zoals @Alex1972 al zei, het zal per persoon afhankelijk zijn en te maken hebben met de stijl, historie etc.

Ze kunnen mij in ieder geval nog niet warm krijgen voor een Speedy, wellicht komt dat ooit nog eens.

1 like

Ik heb zelf ook een speedmaster.
Het blijft een mooi ding en ik ben er heel trots op.
Een graal zou ik het nu niet meer noemen…destijds was het dat wel.

Welk horloge wel?

1 like

Ik zal een poging doen, want ik begrijp je vraag.
Vond het niet zo bijzonder, totdat ik 'm om de pols had bij een juwelier.

1. Perfecte afleesbaarheid van alle wijzers, altijd.
    Dit klinkt logisch, maar valt bij veel horloges tegen.

2. Perfecte balans van de drie kleine wijzers op de wijzerplaat; niet te dichtbij, niet te ver uit elkaar. Niet te groot, niet te klein. Op de “3/6/9” plek en dus visueel veel logischer dan op “6/9/12 uur”, zoals bij veel andere chrono’s.

3. Ideale afmetingen; de 42mm is aan de grote kant maar de lugs zijn (erg) kort. Daardoor is de Speedy voor bijna iedereen goed draagbaar.

4. Een relatief laag gewicht (omdat het een handopwinder is met plexiglas)

5. Een zeer degelijk uurwerk.

6. Geen datum op een rare plek

12 likes

Wat @Bauhaus zegt… Aangevuld met…

5 likes

@AGTon
In de 20e eeuw waren er veel tot de verbeelding sprekende helden.
Straaljagerpiloten, astronauten en andere snelheidsduivels.
Wij, de gewone man, zouden ook graag een held willen zijn dus kopen
we dan een speedmaster.

1 like