Omega Speedmaster

ik heb een fraaie Omega Speedmaster gekocht met stalen band. De band is wat kort maar ik heb er een losse schakel bijgekregen. Is er ergens een handleiding hoe ik deze band zelf kan verlengen? Of moet ik toch langs de dealer? Het is een Speedmaster date automatic. Betekent automatic ook automatic of moet ik het horloge toch telkens opwinden?

1 like

In principe wel. Als je het horloge draagt, draait de rotor rond en windt het horloge zichzelf daardoor op.

Je hebt een Omega Speedmaster gekocht zonder dat je weet wat automatic betekent? :sweat_smile:

3 likes

Be nice. Jij hebt dat ook ooit moeten leren.

12 likes

Ja, maar je koopt toch geen horloge van ± 2000 euro voordat je dat weet?

1 like

Jawel, had ik ook toen ik mijn eerste echte horloge kocht. Wist ook niet dat er automatische en handopwinders waren. Dacht altijd dat een automaat automatisch liep en op tijd stond :joy:

1 like

Ik rij in een mini cooper, maar ik heb geen flauw benul van wat er onder de motorkap gebeurt. Boeit me ook niet zo.

Edit: Maar goed, back on topic. De band. Heb je een fotootje van de band? Dan kunnen we op basis daarvan wellicht wat aanwijzingen geven.

2 likes

is het wel een…

Hubert, veel plezier met je aanwinst! Blijf gerust nog lekker op het forum rondhangen, er is hier heel veel horlogekennis aanwezig!:slight_smile:

2 likes


image
image

Dit is een band met pins en geen schroefjes.
zonder ervaring is het lastig werken met die pins.
Een schakel erbij zou ik even door een goede juwelier
of horlogemaker laten doen.

1 like

Als je in de buurt van de Noordoostpolder woont wil ik het ook wel. Voor je doen.

1 like

Dat is aardig. Zit in Limburg. Zal een keertje naar Maastricht of Eindhoven moeten.

Dat verwacht ik ook niet, deze types zijn goedkoper.
Tenzij deze ook weer aan het stijgen zijn…

:thinking:

3 likes

Laat ons eens meegenieten, foto van voorkant nog niet gezien, of heb ik iets gemist, :wink:

Welkom op het Horloge Forum, en gefeliciteerd met jouw prachtige Speedmaster (een Speedmaster is automatisch altijd prachtig😀). Veel plezier hier!

1 like

Mooie Omega 1479 band! Dat is inderdaad met pins, maar elke juwelier die ook horlogebandjes verkoopt/vervangt kan dit voor jou doen. Je kan het ook zelf doen als je gereedschap hebt met dezelfde diameter als de pin. Dan je het deels eruit tikken met een hamertje en dan de pin eruit trekken met een knijptang. Zorg er dan wel voor dat de band niet kan wegschieten, anders heb je straks een kromme pin. Maar denk dat een bezoekje aan de juwelier een veiligere optie is.

Hiermee kan je het ook zelf doen, maar let wel op dat je er niet meer dan 20 euro op Ebay voor uitgeeft. Er staan veel voor boven de 100 euro te koop en ik snap werkelijk waar niet waarom.

Kijk!

1 like