Omega Speedmaster

Ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een Omega Speedmaster en heb twee vragen:

  1. Soms hapert horloge bij instellen van de datum (lijkt te “slippen”). Volgens horlogehandel moet ie daarvoor opgestuurd worden naar Omega. Zijn er geen horlogemakers die zelf kunnen kijken wat er aan hapert en de reparatie kunnen uitvoeren (reparatie door Omega kost minimaal Euro 100, alleen opsturen om te kijken kost al Euro 50).
  2. Verder wil ik ipv de lederen band ook een (18mm) stalen band aanschaffen. Kan dat ook alleen weer via Omega of heeft iemand een alternatief adres?

Alle hulp wordt zeer gewaardeeerd!

Groet, Bart

Als je zegt dat er een datum op zit, dan is het zeker een auomaat en geen handopwinder of heb ik het mis? Het automatische uurwerk van een Speedmaster is nu niet direct het favoriete reparatieobject voor een Omegareparateur, maar het is niet zo dat dit alleen door Omega kan worden gedaan. Ik zal je per PB een naam en telefoonnummer van een Omegakenner en reparateur sturen. Zorg wel dat je dan weet over welk type je het precies hebt. Watde banden betreft kan iedere goede juwelier je helpen. Zie ook:
http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2540

succes hans cp