Omdat ik hem heb gehad en ik voor 3 ruggen een dozijn leukere horloges weet te vinden.
(Het is 2e hands IWC-terrein, je kunt er een technisch veel betere Breitling of Omega Speedmaster obv VJ7750/7751 voor vinden enz.)
Ah, dus het is jouw mening. Als ik hem ook heb en voor 3 ruggen niet een dozijn leukere horloges kan vinden, is hij dan wel 3k waard?
Mee eens, ik ben al gestopt de Reduced op de stalen band te dragen. Op een gegeven moment was het echt te pijnlijk.
Gelukkig staat hij ook erg goed op leer of nato.
Hij is hoe dan ook geen 3 ruggen waard.
Succes met verkopen voor die prijs.
Dan wel. Maar persoonlijk vind ik hem ook geen 3k waard.
Wat je wel of niet iets waard vind is zo subjectief. Feit is dat ze momenteel aangeboden worden met als vraagprijs rond de 3k. Dus volgens mij is dat wel de waarde.
Dat jullie dat hem niet waard vinden is prima, maar als andere mensen het er wel voor betalen is dat feitelijk wel de waarde.
Er zullen altijd mensen zijn die teveel betalen voor dingen. Een vraagprijs/Chrono24 prijs zegt mij eerlijk gezegd nog vrij weinig.
Dit is een leuk horloge in de categorie tot iets boven de 1200 Euro. Hoger? Dan haak ik af.
Teveel gezien en in handen gehad en in de rangorde komt dit dan gewoon niet mee.
De categorie 1.500-3.000 Euro is heel breed, er is grote concurrentie in. Zeker gebruikt en de reduced is minstens sinds 1995 verkrijgbaar.
Is ook niet realistisch Bernard, heb weinig zin in deze discussie maar het komt hier wel op neer.
Als iemand dit horloge wil dan zul je 2500-3000 euro mee moeten nemen. Het is ook niet teveel, het is marktconform. Dat jij het dit horloge niet waard vind doet niks af van de waarde.
Kom op, daar ga je een Speedmaster Reduced never nooit meer voor vinden.
Vind ik prima, ik ben er ook niet naar op zoek.
Meer is gewoon te veel voor wat het is en dan pas ik.
Als anderen dat niet doen: no problem.
Precies. Het wordt nu een beetje onzinnig.
‘Leuk een Rolex Submariner maar wel tot 3500 euro, meer is hij niet waard.’
Ah oké, ja zo volg ik je.
Klopt ook helemaal. Een stalen horloge voor 10k+ (want dat doet de Sub) is m.i. idioot. 3500 zou ik nou ook niet meteen zeggen, maar er is wel een grens aan wat iets waard is.
Productiekosten voor een Rolex variëren van ca. 200 tot enkele duizenden Euro’s (How Much Does it Cost to Make a Rolex? (Prices) [2024], met even googelen vind je meer soortgelijke bronnen en nummers). Het is merendeels machinale massaproductie (net als bijv. de reduced Speedmaster) en er zit geen hoge intrinsieke waarde in het staal.
De hele horloge-wereld is al met al wat oververhit de laatste jaren. Lage rente, moeite om leuke investeringen te vinden…
Diverse prijzen zijn bubbeltjes, die steeds verder zijn opgeblazen en vanzelf een keer ploffen (rentestijgingen?). Of (nog) niet, dan ook best. Ik heb sowieso niets met Rolex dus het raakt mij niet in die zin. (Dat is ontegenzeglijk het reguliere merk met de grootste prijsstijging. Ik laat limited PP’s en dergelijke even buiten beschouwing.)
Elke Speedy kan een boel verschillende banden hebben
Met een reverse image search kom je uit op een ebay listing:
https://www.ebay.com/itm/175895463546?hash=item28f42fc67a:g:63sAAOSwR1lk~I70
Om even een definitief slot aan dit topic te geven
Good catch!
Dat was, uiteraard, een grapje.
Zou wat zijn, eerst jou afraden om een (op het oog) heel goede deal aan te gaan en hem dan vervolgens zelf op te pikken.
Maar onze vermoedens zijn door @rudiculous dus bevestigd. De ‘verkoper’ van Vinted heeft zijn foto’s ‘geleend’ van een andere advertentie.
Oh dacht dat je hem echt gekocht had🤣
Gelukkig maar😉
Moet je es in het ‘aanbiedingen’ topic kijken. Daar heb ik dat al een paar keer voorbij zien komen