ivm met het opruimen van erf stukken zou ik graag weten waar ik kan laten bekijken welk type speedmaster ik heb, op de wijzer plaat staat speedmaster 125
erg groot horloge en de kast is soort vierkant.
Weet iemand een adres??
Alvast bedankt
ivm met het opruimen van erf stukken zou ik graag weten waar ik kan laten bekijken welk type speedmaster ik heb, op de wijzer plaat staat speedmaster 125
erg groot horloge en de kast is soort vierkant.
Weet iemand een adres??
Alvast bedankt
Hallo Marco,
Een snelle google-actie leverde mij het volgende (geleende) plaatje op:
Lijkt een interessante klok. Nou nog even wachten op de reactie van een ‘Omega-expert’, maar ik zou hem nog niet wegdoen…
Gerwin
Kijk even in de post van: Woensdag, daar laat Freddy hem ook zien, schitterend horloge en net even iets anders dan de meeste Speedmasters.
Ruud
De Speedmaster 125 is een zeer begeerd object, met een robuust uurwerk gebasseerd op de Lemania 5100. Wees er zuinig op…
Het horloge is in 1973 gemaakt n.a.v. het 125 jarig bestaan van Omega. Ik dacht dat er slechts 2000 stuks van gemaakt zijn, en het was de eerste chronograaf van Omega met chronometer certificatie. Het uiterlijk van het horloge is “typisch 70’s” dus groot, log en vierkant naar huidige maatstaven.
Kun je fotootjes plaatsen op het forum??
Soms loont het zich de kastjes eens op te ruimen
Is gemaakt geweest voor het 125 jarig bestaan van Omega.
Heeft als caliber Omega 1041.
De rest heeft Hans al gezegt.
Hier nog een foto.
Freddy
ja dat is exact de klok die ik hier in huis heb, er zit een originele rode doos bij maar helaas geen papieren.
Waar kan ik de eventuele waarde laten taxeren daar ik hem niet kan dragen ivm de grootte en opruiming vertrek buitenland.
Wel bedankt alvast voor de reacties,zal morgen ff een fotootje maken.
marco
Ondanks de beperkte oplage van het horloge komen ze met grote regelmaat voorbij op de verschillende veilingsites. Een taxatiewaarde kan ik er niet aan geven, wel een indicatie van de “straatwaarde”. Ik heb ze verscheidene keren weg zien gaan voor ongeveer 1400/1500 Euro, maar de prijzen kunnen alleen maar omhoog gaan.
Natuurlijk is de staat waarin het horloge verkeerd enorm belangrijk, evenals een gedokumenteerde servicehistorie. Het feit dat de doos erbij zit is een pluspuntje. Papieren zitten er vrijwel nooit meer bij bij vintage horloges.
Je kunt bv de volgende veilingen eens volgen op ebay:
good luck,
Hans Mennink