Omega Speedmaster....

Niet nodig. Daar hebben we de professionals voor.

Geweldig!

1 like

Na de servicebeurt krijg je een mooie servicebox en een kaartje voor garantie… dan heb je box and papers. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je bent een “ verwend mens” met twee zulke mooie classic klokjes……
Nog heel veel plezier ermee en ervan.

Een echte Man heeft geen armbandjes en kettinkjes nodig alleen een GOED horloge

3 likes

Dank je wel!

Ik beschouw mezelf inderdaad wel een beetje als verwend en geneer me er zelfs wel eens een beetje voor… Ik ben niet iemand die graag pocht…

Horloges hebben me altijd al geinteresseerd en toen ik, na vele jaren er enkel naar te hebben kunnen kijken, er een kon kopen was dat voor mij een prachtig moment! Ik beleefde zoveel plezier aan de speedmaster dat ik na verloop van tijd, toen ik de middelen had, nog een ander horloge erbij heb gekocht. IWC vond/ vind ik een prachtig merk.

Dat zal mede komen dooe de prachtige herinneringen die ik heb aan de vakanties van vroeger naar Zwitserland waar ik met mijn ouders Schaffhausen heb bezocht… De Rheinfall is en blijft echt schitterend om te zien. Dat daar dan ook nog zo’n geweldige horlogemaker zat/ zit intrigeerde me en bracht me ertoe te sparen voor een IWC :slight_smile:

0b

3 likes

Heel mooi om de IWC revisie te zien maar die horlogemaker bouwt niet de datum modificatie in en zie ook niet dat de kast gedemonteerd is om de pakkingen te vervangen.

Vooral de glaspakking kan door UV licht bros worden

1 like

Hmmm… goeie! Het zou kunnen dat ie dat gedaan heeft (hij heeft me destijds slechts een handjevol foto’s gestuurd dus misschien heeft ie meer gedaan dan daarop te zien is) maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het niet weet…

Volgende revisie dan wellicht ook maar door IWC zelf (gelukkig zit er sinds enige tijd een flagshipstore in Amsterdam)

Die is op hf nog wel eens onderwerp geweest van een relletje.

Oh echt? Wat was het probleem?

Dit is een glaspakking van 10 jaar oud die er aan tig stukken uitkwam na demontage van het glas. Bij een “standaard horlogemaker” worden deze dingen vaak niet gedemonteerd omdat ze niet aan de juiste pakkingen komen. De barstjes lopen nog net niet helemaal door tot onder en het horloge zal nog een poosje waterdicht zijn maar niet voor jaren!

De barstjes ontstaan door ouderdom, invloed van chemische stoffen en vooral UV licht.

4 likes

Overigens worden bij mij ook alle Omega reparaties in dezelfde fraaie service doos afgeleverd. Is voor veel klanten altijd toch wel de kers op de taart merk ik. Ik neem aan dat collega’s dit ook doen dus voor de doos hoef je hem niet naar Brussel te sturen :sunglasses:.

3 likes

Aha! Goed om te weten. En waar houd jij ergens praktijk?

1 like

Midden Limburg (NL) maar ik heb momenteel even een reparatie stop om de huidige aanvragen te kunnen verwerken.

Oei… is (te) ver bij mij vandaan helaas

Grappige redenatie. Je hebt al jaren een Speedmaster, maar omdat ze tegenwoordig goede namaak hebben, ga je twijfelen?

Ziet er prima uit, dus geen reden om te twijfelen. Als je echt twijfel hebt, ga naar een Omega gecertificeerde horlogemaker.

Misschien is Wesselink&Vreeker in Alkmaar een optie voor je. Ik heb daar op dit moment mijn Seamaster in service.

1 like

Tja… ik ga ervanuit dat er al decennia redelijk goede neppers in omloop zijn…

Maar inderdaad- ik heb het wat ongelukkig geformuleerd in mijn eerste post…

Goeie! Dank voor de tip. Deze is wel omega gecertificeerd?

1 like

Jazeker volledig gecertificeerd en geven in ieder geval een jaar garantie op de service.

1 like

Volgens Omega moet men 2 jaar geven. :sunglasses:

3 likes

Is het volgens mij ook maar weet in ieder geval dat 1 jaar zeker is. Anders zou ik even contacten met ze. Ze zijn in ieder geval gecertificeerd.