Ik heb jaren geleden mijn speedmaster gekocht zonder doos en papieren. Begrijpelijkerwijs was dat minder duur dan een aankoop plus papieren en doos (en ik was allang blij dat ik er een kon kopen
In principe geen twijfel aan de echtheid gehad op basis van wat ik kon vinden op het internet over hoe je na kon gaan of het een echte speedmaster was… De lume is prima, het serienummer is aanwezig, het horloge werkt uitstekend etc… Ook het kleine omega tekentje in het hesalite is er. Gek genoeg overigens zie ik dat laatste niet vaak voorbij komen als toets voor de echtheid, terwijl het me bij uitstek iets lijkt dat bij een nepper er niet zal (kunnen) zijn- het was mij aanvankelijk zelfs niet eens opgevallen…)
Omdat veel horloges tegenwoordig toch wel echt vrij behoorlijk kunnen nagemaakt (en de speedmaster populair is en blijft) zou ik toch graag jullie mening ook eens vragen… Zie bijgaand wat foto’s…
Ik heb inderdaad ook veel slechte kopieën voorbij zien komen op het internet… Ik was een beetje getriggerd naar aanleiding van het gerucht dat de speedmaster van Biden nep zou zijn…
op basis van het serienummer komt deze uit 2005… En inderdaad staat een servicebeurt in de planning… Ik heb begrepen dat als ik dat bij Omega zelf laat doen er sowieso een doos bij zou komen. De horlogemaker bij ons in buurt (in Amsterdam) staat echter ook erg goed aangeschreven en doet zo’n service voor ongeveer de helft… Maar ja- wellicht inderdaad dan toch beter om het bij Omega zelf te laten doen?
Enkel als die horlogemaker Omega gecertificeerd is… een niet gecertificeerd horlogemaker kan niet aan de nodige onderdelen komen. Gebruikt vaak alle oude onderdelen weer opnieuw en kan zo goedkoper werken.
Maar dan is het alsof je olie vervangt bij de auto en de oude filters weer opnieuw plaatst.
Erg blij met jullie bevestiging dat ik gelukkig een echte heb…
Het was destijds voor mijn gevoel toch een lichte gok om deze te kopen zonder papieren maar ik kon toen ook zo 123 niets raars vinden… Lijkt me echt vreselijk om er, na de koop, achter te komen dat je genept bent… Het zal in de praktijk ongetwijfeld toch heel vaak gebeuren…
We hebben je uurwerk niet gezien, er zou wat gefrankensteined kunnen zijn. Werken je pushers snappy en zijn je wijzers bij chronobediening strak? Dan zou ik me geen zorgen maken.
Als met ‘snappy’ bedoelt wordt een soort (lichte) ‘klik’ dan ja! En de wijzers gaan bij de chronofunctie inderdaad zo straks als een gabber op xtc Dat zou dus ook wel snor moeten zitten… Het zou mooi zijn om het binnenwerk te kunnen laten zien maar ik durf m zelf niet open te maken…
Wel aardig trouwens dat bij de horlogemaker die ik bedoelde (Jungen in Amsterdam) je de mogelijkheid hebt om m foto’s te laten maken van de servicebeurt… Dat heb ik destijds voor mijn andere horloge (wel een complete set) graag laten doen (zie bijgaand)… erg mooi om te zien! Over die servicebeurt ben ik trouwens erg tevreden- loopt als een zonnetje en de reserve time is enorm verbeterd.
Tot mijn schaamte was dit de eerste keer dat ik het binnenwerk kon zien…