Omega Speedmaster

Hallo allen,

De Omega speedmaster staat bekend om zijn legendarische NASA-testen waarbij het uurwerk aan de meest verschrikkelijke omstandigheden werd blootgesteld en deze testen vervolgens met vlag en wimpel doorstond.
Is bekend of deze kwaliteiten ook aan een Seamaster toegekend mogen worden, of praten we dan over appels en peren?

nee naar mijn weten is alleen de speedmaster getest door nasa en niet de seamaster

NASA heeft destijds een reeks horloges getest, waarbij de Speedmaster uiteindelijk als enige horloge overbleef voor flight qualification. Dit predikaat zegt verder niets over de Seamaster of enig ander horloge.

Is bekend of deze kwaliteiten ook aan een Seamaster toegekend mogen worden Nee
of praten we dan over appels en peren? Ja

:slight_smile:
Die test vonden plaats in de jaren 60…, maar een Seamaster is ook een fraaie klok, daar niet van.

hans

Welke uurwerk calibers v.d. Speedmaster zijn getest door de NASA.
Ca. 321, 861?

Gegroet,
Ramon

Ik zoek dus eigelijk een Omega met de looks van een Seamaster en de kwaliteiten van een Speedmaster!

Een oude Seamaster dus, met caliber 321, gelijk aan de Speedmasters die door NASA werden getest, dat is de klok die je zoekt :smiley:

Ruud

@Ramon: Uit het blote hoofd… ik dacht alleen cal. 321.

stairman5113 Schreef:

Ik zoek dus eigelijk een Omega met de looks van
een Seamaster en de kwaliteiten van een
Speedmaster!

Sorry hoor, is een beetje onzin. De Speemasters zijn getest voor verblijf in de ruimte, dus plexi (hessalite) glas en geen safierglas (ivm barsten schifers). Niet perse waterdicht want weinig vocht in de ruimte en op de maan. En ga zo nog maar even door. Een nieuwe Seamaster doet niet onder voor een Speedmaster. Het ligt er maar aan welke eisen je stelt en wat je ermee wil doen. Allen om te dragen? Kijk dan gewoon wat je de mooiste vindt.

Succes!!

Nou dan, hier een Seamaster met een Cal.321 ‘‘inside’’…:wink:

Maar geloof me, het uurwerk in deze SM300 is ook meer dan fantastisch…(tu)

ziet er allemaal fantastich uit, het wordt er inderdaad niet makkelijker op. De speedmaster is een stukje historie terwijl ik de seamaster weer wat sportiever vind, Is dat plexiglas van de speedmaster niet erg krasgevoelig?
Ga dit weekend de knoopdoorhakken, ik laat jullie weten wat het geworden is.

Cheers…

Het is dus compensatiegedrag voor oude mannen!

in dat geval kan ik net zo goed een lorus kopen :wink:

stairman5113 Schreef:

Is dat plexiglas van de
speedmaster niet erg krasgevoelig?

Om de keuze makkelijker (of moeilijker) te maken: er zijn tegenwoordig ook speedmasters met saffier glas!

Geschiedenis van de Seamaster 300

http://home.xnet.com/~cmaddox/seamaster_3oo_a_history.html

Ook niet echt een onbeduidend klokje lijkt me…:D:D:D

He zeemeester

Er is niks mis met een Lorus, toch?

Eddy C. Schreef:

stairman5113 Schreef:


Is dat plexiglas van de
speedmaster niet erg krasgevoelig?

Om de keuze makkelijker (of moeilijker) te maken:
er zijn tegenwoordig ook speedmasters met saffier
glas!

Een nieuwe heeft alleen saffier. Hessalite is voor de oudjes.

Weet je dat zeker hans???

Volgens mij is het optioneel. Bijvoorbeeld de versie 3570.50 is zonder, de 3573.50 met saffier.

Dat is correct…:wink:

De oer-versie met stalen achterkant en hesalite glas is nog steeds leverbaar voor ong. 2350 euro.

De versie met dubbelsaffier (voor en achter) is ongeveer 700 euro duurder.

Saffierglas aan alleen de voorzijde heeft volgens mij nooit bestaan, wel een versie met hesalite voor en saffierglas achter.

Hesalite is wat krasgevoeliger maar makkelijk te poetsen en het glas kost niet veel in tegenstelling tot een saffierglas.