Omega Speedmaster

Beste allemaal,

Ik zit met een nogal brandende vraag. Ik heb een aantal maanden terug in Kuala Lumpur een Omega Speedmaster Professional gekocht. Het is geen echte (althans daar ga ik niet van uit), maar hij heeft wel een gedetailleerd uiterlijk:

  • Krasbestendig glas
  • Werkende subklokken (datum, dag en dagdeel)
  • Gedetailleerde wijzerplaat
  • Gewicht: 119 gram

Nu ben ik een leek op het gebied van horloges (ik ben er ook maar sinds kort achter dat dit een zogenaamd ‘Moonwatch’-model schijnt te zijn), maar ik wilde toch wel weten of dit een imitatie of een replica is - een replica blijkt uit echte onderdelen te zijn opgebouwd - tot zover dat mogelijk is.

Verder, wat ook natuurlijk ontzettend zonde, is sinds kort een van de stelknoppen -of hoe die dingen heten- er af gevallen en spoorloos verdwenen (zie foto). Dus wilde ik ook graag vragen waar ik zoiets erop zou kunnen laten zetten. Ik heb voor het gemak maar een aantal foto’s van het bewuste horloge gemaakt:


De verdwenen knop

Al is het geen originele, het is wel een mooi ding. Daarom hoop ik ook dat er hier iemand is die mij hiermee kan helpen.

Vriendelijk dank!

Fake: wegflikkeren en niets mee doen.

Je ziet het aan de foute kroon, de beroerde wijzerplaat (slecht font, verhoudingen kloppen niet, kleur lume is fout), de slecht afgewerkte kast, de beroerde band en verder aan de subdials op 6 uur.
Die op 6 uur zou een verdeling in 12 uren moeten hebben, de andere subdials geven dag en datum aan (7 weekdagen en 31 dagen per maand). Dit is geen echte chronograaf, maar chinese meuk.

Er zit werkelijk geen enkel origineel onderdeel op of aan!

Oké. Dat heldert in ieder geval op. Dat ik hem er al mooi uit vond zien, zegt genoeg over mijn kennis erover,ha, maar het blijkt dus een echte kitsch. Bedankt in ieder geval!

Graag gedaan!

Mijn advies: koop liever een Poljot of vintage Seiko: de kwaliteit is beter en het zijn “eerlijke” horloges. Nep komt altijd slecht over, zeker als het zo duidelijk is!

Groeten,

Bernard

Het was te verwachten, maar ik vond hem erg gedetailleerd overkomen in tegenstelling tot ander namaaktroep. Ik heb er gelukkig ook niet vreselijk veel voor neergeteld - 50 E - maar we leren ervan.

Ik ben meestal niet van de namaak, maar hier trapte ik in (helaas).

Voor die € 50 had je een echte eerlijke authentieke automatische Seiko 5 kunnen hebben!:stuck_out_tongue:

Genesis

genesis Schreef:

Voor die € 50 had je een echte eerlijke
authentieke automatische Seiko 5 kunnen hebben!:stuck_out_tongue:

Dat wilde ik nou ook zeggen :smiley:

En van die Seiko 5 vallen géén knopjes af! :wink:

Nee, wegmieteren die fake Omega! Maar nu je weet dat je dit een mooie klok vindt, wordt het wellicht stilletjes tijd om eens een paar euro van je rekening te plukken en een échte te kopen. Als je er maar rekening mee houdt dat die een paar euro meer kost!

Bernard Schreef:

Graag gedaan!

Mijn advies: koop liever een Poljot of vintage
Seiko: de kwaliteit is beter en het zijn
"eerlijke" horloges. Nep komt altijd slecht over,
zeker als het zo duidelijk is!

Groeten,

Bernard

Mijn advies: spaar even door en koop een echte Speedmaster, daar heeft nog nooit iemand spijt van gekregen :wink:

zelfs in kuala lampur zijn ze wel zo ver dat ze geen speedy verkopen voor 50 Euro

Hij ziet er inderdaad gedetailleerd uit, maar hou er even een echte naast. Dan weet je wel beter…:wink:

Hallo CFM,

Deze replica is inderdaad van zeer lage kwaliteit. Er gaat niets boven het origineel. Om nu meteen deze stap te zetten lijkt mij iets te voorbarig. Je geeft zelf aan een leek te zijn op horlogegebied, dus lijkt het mij niet verstandig om van een €50 replica over te stappen naar het origineel van pak hem beet €2000 (dit is van mij een ruwe schatting, exacte prijs is mij niet bekend).

Ik adviseer je eerst bv. eerst een Seiko Chrono te kopen. Kijk maar eens op www.alpha-watch.com
http://www.chronograph.com/store/productlist.asp?passsearch1=34&passsearch2=35&passsear/] www.chronograph.com
. Als je iets gevonden hebt, kijk dan eens op Ebay. Gegarandeerd dat je daar een betere prijs tegenkomt. Kijk ook eens op www.monsterwatches.nl of [url=http://www.alpha-watch.com/sub.php?list=8/[/url]. Draag de klok een tijdje en beoordeel zelf of het voor jou de moeite waard om meer geld in een horloge te investeren.

Groeten,

Ron.

Kijk eens hier: http://www.chrono24.com/nl/search/index.htm?dosearch=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&statbrand=187&searchexplain=1&SEARCH_BRAND_ID=&MODEL=Omega+moonwatch&SEARCH_PMIN=0&SEARCH_PMAX=0&SEARCH_PCURR=EUR&SUCH_MATERIAL_ID=&SEARCH_COUNTRY_ID=&SEARCH_REGION_ID=&ENTERDATE=&SORTORDER=1&STARTSEARCH=START+ZOEKEN.
Echte Speedmasters vanaf 900.-- Euro. Niet (allemaal) nieuw, maar toch:)

De reden dat ik deze kocht was meer omdat het model mij aansprak en dat het op het eerste gezicht er best redelijk goed uitzag, niet wetende dat dit om een imitatie van een kwaliteitshorloge zou gaan - daar kwam ik sinds kort pas achter toen het knopje opeens was verdwenen. Ik ben zeker op zoek naar een soortgelijk horloge: een makkelijk horloge, een moderne simpele uitstraling, niet te groot (en niet te klein), en uiteraard van betere kwaliteit Haha… Het hoeft dan voor mij niet meteen 900 euro te kosten.

Maar in ieder geval ontzettend bedankt voor de hulp, nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

Zeemeester Schreef:

Bernard Schreef:


Graag gedaan!

Mijn advies: koop liever een Poljot of vintage
Seiko: de kwaliteit is beter en het zijn
"eerlijke" horloges. Nep komt altijd slecht
over,
zeker als het zo duidelijk is!

Groeten,

Bernard

Mijn advies: spaar even door en koop een echte
Speedmaster, daar heeft nog nooit iemand spijt van
gekregen :wink:

Wat ik voorstelde zit qua prijs met meer in de buurt van deze fake :wink:

Gewoon een lelijke nepper. Wegmieteren dat vieze ding.

CFM Schreef:

Het was te verwachten, maar ik vond hem erg
gedetailleerd overkomen in tegenstelling tot ander
namaaktroep. Ik heb er gelukkig ook niet vreselijk
veel voor neergeteld - 50 E - maar we leren
ervan.

Ik ben meestal niet van de namaak, maar hier
trapte ik in (helaas).

Ik snap eigenlijk niet dat je hierin kunt trappen:
Voor ieder bedrag onder de 750 Euro moet je direct beseffen dat je met fake te doen hebt als het om een Speedmaster gaat.

If it sounds too good to be true… it usually is!

Jullie zijn met z’n alle wel heel erg CFM aan het bashen he?
Als je snel kijkt, en geen expert bent, ziet het er allemaal best wel aardig uit.
Toevallig heb ik ook een Speedmaster, een originele, en zo erg vies ziet zijn neppert er nou ook weer uit… Het font komt aardig in de buurt, is alleen te dik. En de bezel ziet er nou ook weer niet heel beroerd uit, voor een neppert. Wel erg veel geld voor zo’n zeperd!

Maar toch, liever origineel!

Met alle achting, maar daar hoef je echt geen expert voor te zijn… Alleen die subdial bij de 6 al… En inderdaad, als je gelooft dat dit voor 50 Euro echt kan zijn, dan wordt het tijd voor een bezoek aan het sprookjespark van de Efteling, daar is ook alles echt…

hans

Volgens mij is dit pure onzin. Een Omega Speedmaster professional heeft (afhankelijk van leeftijd) een ‘loopwerk’ (?) zoals caliber 321,861, 1861, 1863. En dus geen ETA uurwerk. Dat Swatch, ETA, OMEGA allemaal eigendom zijn van dezelfde groep brengt daar geen verandering in.

Steel on steel
Reference: 3570.50.00

MOVEMENT
Caliber: Omega 1861
Famous manual-winding chronograph movement that was worn on the Moon. Rhodium-plated finish
Power Reserve: 48 hours

CRYSTAL
Hesalite crystal

CASE & DIAL
Stainless steel case
Black dial

WATER RESISTANCE
Down to: 50 meters
167 feet

size
Gents
Case Diameter: 42 mm