Omega Speedmaster

Hier vast een snelle foto van mijn Speedmaster.
Is uit 1969 .

29 likes

Cool!

Mooi, mooi, :+1:

nieuwe wijzers?
wel cool dat het omega logootje te zien is door je flits

Volgens mij zijn de wijzers origineel. Vergroot de foto maar dan zie je dat ze oud zijn.

ohh ok, de lume lijkt zo anders (=niet) verkleurd dan die van de indices, maar dat zal wel schijn zijn.

Mooi horloge hoor, ook mooie gravure nog, na al die jaren

Mooie Speedy veel plezier ermee

Gave speedy!

Mijn beste,

Een mooie foto van een befaamd horloge!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooi hoor! Een pre- moon zonder applied logo zal inderdaad in 1969 gemaakt zijn. De wijzers lijken mij oud en ze verkleuren inderdaad bijna niet. Maar snap alleen niet waarom er geen “Swiss Made” onderaan de wijzerplaat staat? Of valt hij weg door de hoek waarin de foto is gemaakt?

Heeft een pre moon geen step dial ?
Mis ook het streepje op de E van TACHYMÉTRE ?

Als ik het goed heb heeft de 145.022 geen streepje en de 145.012 wel een streepje. Dacht ik. Mogelijk. Toch?:flushed:

Mooi horloge, maar waarom denk je dat 'ie uit 1969 is? Uitsluitend vanwege de caseback?

De bezel zou dan in elk geval niet origineel zijn (die is van na ~1990 ivm combinatie van geen accent op de è, en geen schreef aan de 7 van 70) en ook de wijzerplaat zou niet kloppen: deze heeft geen step en is te recent (na 1989 ivm lettertype van het woord Speedmaster en voor 1997 ivm de aanwezigheid van tritium).

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de binnenzijde van de caseback, en het serienummer van het uurwerk eigenlijk.

2 likes