Beste forum leden,
ik heb wat vragen aangaande een Omega.
Ik kom er niet achter of dit horloge van goud is en ik zie dat aan de onderkant van de kast een plaat zit?
Verder kom ik dit model en uitvoering niet echt tegen op internet.
Ik kan hem aanschaffen maar weet eigenlijk niet wat ik dan koop en of het waard is om hem op te laten knappen.
Het uurwerk loop wel maar hapert zo nu en dan ( waarschijnlijk te kan stil gestaan). B
ij het verzetten vooruit loopt de secondewijzer snel mee.
Ik weet niet of het verstandig is om hier mee verder te gaan??
Graag jullie mening .
Groet, Hans
Let op een service voor dit uurwerk is duur en maar door een aantal mensen uit te voeren. Index wheel zal mss vervangen moeten worden dan lopen de kosten op tot zeker 400,-
Gold cap. Een dikkere plak goud is op de rvs kast geperst onder hoge druk.
Een full service loopt inderdaad in de papieren en er zijn een paar gevoelige onderdelen, de datumschijf en het indexwiel. Verkeerd demonteren is grote schade.
Je kunt dit horloge bij mij langs brengen of opsturen, we doen deze stemvorken vrij regelmatig hier. ik maak na onderzoek eerst een prijsopgave. In principe moet ieder Omega gecertificeerde uurwerkmaker dit kunnen, dus je kunt ook even op de omega website zoeken voor een adres.
Niet meer verzetten of altijd met de klok mee draaien. De “slipkoppeling” loopt te zwaar, te zien aan het mee draaien van de secondewijzer. Je loopt het risico je indexwiel te strippen. (Duur/ wordt niet meer gemaakt)
Onthouden, Omega goud met stalen deksel is altijd verguld of plated maar nooit massief goud.
Dus wat Bernard zegt in dit geval…
Op chrono24 staan wat ref. 198801 in een andere kleurstelling dat dan weer wel…
Je hebt gelijk ik ben niet volledig geweest, sorry.
Ik had de kast uitvergroot en zag dat het kast materiaal op de lugs door het goud heen is gekomen vandaar dat ik er vanuit ging dat deze kast verguld/plated is…