Ben op zoek naar een Omega Stingray Cobra (166.121). Met 1480 of 1481 caliber. Lijken helaas de laatste jaren veel duurder te zijn geworden. @domega en HF held @PeterLC hebben er in ieder geval een in handen gehad.
Ziet het forum iets opvallends aan dit exemplaar? Rode vlaggen? Dank!
Mooi model! Heb ik een tijdje geleden ook in het vizier gehad. Toen niet gedaan vanwege rode vlaggen. Op basis van deze foto’s vind ik het wel lastig iets zinnigs te zeggen. Wat mij destijds opviel is dat er exemplaren met een draaibare bezel schijnen te zijn. Ik denk niet dat deze dat is. Maar kijk goed op het net naar vergelijkbare exemplaren, wijzerplaat opmaak, originele kroon (ik twijfel bij deze, maar kan het niet onderbouwen).
Ken je deze review? https://www.christopherwardforum.com/vintage-watches-avos-playground/vintage-review-the-omega-stingray-cobra-t48755.html
Dank! Draaibare zijn er idd, de 166.122. Deze is dat idd niet. Wat zet je aan het twijfelen? Reken je er uiteraard niet op af! Elke hulp is meer dan welkom!
Bij NOS ga ik zelf altijd beetje twijfelen (hoezo NOS, 50 jaar na dato? Hoe kan dat?).
Zie er zelf meer met de 1481 ipv 1480, welk caliber dit exemplaar heeft.
Bezel (beter: het ontbreken ervan), kroon, wijzerplaat, wijzers. En net als jij had in veel moeite referentie materiaal te vinden, waardoor ik ook niet doorgezet heb. Wat jij ook meldt: de prijzen weten ze te vragen…
Ik twijfel eerlijk gezegd ook aan de brushing. Mij te fris en grof
Dank! Bezel lijkt zo te horen als ik ref materiaal op internet zoek. Wijzers (puntig) lijken ook origineel. Kroon heb ik twijfels bij, maar wellicht onterecht. Waar twijfel je aan bij de plaat?
Jaren terug inderdaad eentje gedaan, die NOS was; zodanig zelfs dat alles vastgekoekt zat in het uurwerk. De nieuwe eigenaar wilde de wijzers verzetten en draaide prompt de tandjes van het wisselrad af. Toen mede met onderdelen-hulp van Koen alles weer prima aan de gang gekregen.
Ik ben geen expert w.b. dit model in die zin dat mij subtiele afwijkingen zou opvallen, maar zo op de foto’s lijkt-ie prima. Wel meteen laten servicen na aankoop, geldt voor alle NOS!