Omega te beschadigd - of gewoon vintage

Veel vintage horloges zijn gedurende de jaren beschadigd geraakt, en hebben patina gekregen, en zijn daardoor niet minder waard. Maar soms, hangt ook van het horloge af, vind ik het horloge te beschadigd, en zou je het goedkoper moeten aanbieden.
Wat vinden mijn forumgenoten van dit horloge, aangeboden door een gerenormeerd handelaar. Hij vraagt hier bijna 3k voor, wat voor een 18k gouden pie pan in principe niet absurd is.

Maar de dial… Beschadigd en slecht gerepareerd.
Kun het het maken dit horloge voor deze prijs aan te bieden? m.i niet, of ben ik te kritisch?

Ik ben het met je eens. Dit kan niet maar men probeert het toch onder het motto “vragen staat vrij” dan wel “wat de gek ervoor geeft”

Grt. Marco

En dan zijn er nog beschadigingen en beschadigingen.
Een beschadiging op een kast vind ik iets anders dan een beschadiging op een onderdeel waar in principe geen beschadiging kan plaatsvinden, zoals op een afgeschermde wijzerplaat.

Verder vind ik een kastbeschadiging op een toolwatch acceptabeler dan op een dresswatch o.i.d…

Brutus Schreef:

En dan zijn er nog beschadigingen en
beschadigingen.
Een beschadiging op een kast vind ik iets anders
dan een beschadiging op een onderdeel waar in
principe geen beschadiging kan plaatsvinden, zoals
op een afgeschermde wijzerplaat.

Verder vind ik een kastbeschadiging op een
toolwatch acceptabeler dan op een dresswatch
o.i.d…

Helemaal mee eens. De binnenkant hoor gewoon in prima staat te zijn als je er een stevige prijs voor moet betalen. Op de kast dienen gewoon sporen van gebruik aanwezig te zijn, ik vind dat je moet kunnen zien dat het horloge wat heeft meegemaakt…