Omega teken in glaasje

Tot mijn grote vreugde ontdekte ik gisteren het omega teken dat centraal in het glaasje hoort te zitten op het glaasje van mijn kort geleden aangeschafte Omega uit 1953.
Hij wordt steeds origineler!

Nu heb ik flink zitten polijsten aan het plexy, en het teken is nog steeds zichtbaar, dus het zit niet buitenop?
Uit nieuwsgierigheid roept dit bij mij de vraag op: hoe en waar in het glas wordt het Omega teken aangebracht?

In het midden onder het glas of plexi

1 like

Zit het teken dan ingegoten in het glas, of uitgefreesd aan de binnenzijde?

ingegoten, is een verdikking aan de binnenzijde van het glas. Gaat automatisch bij het vormen van de glazen tijdens productie aangezien het omega tekentje is uitgefreesd in de gietmal.
Het omega tekentje is dus een geheel met het glas.Het is geen los teken wat aangebracht wordt.

2 likes

Duidelijk Lucien!

Dank je.

Hier Willem van mijn Speedy :slight_smile:

3 likes

Daar komt Maurits weer!!
Het schijnt, dat Omega ongeveer vanaf 1948 begonnen is hesalite glas met het logo te gebruiken.
Het schijnt ook, dat ongeveer vanaf de jaren 70 de vorm van het logo veranderd is.
Maar ik heb tot nu toe niemand gevonden, die het zeker weet.

Welk logo zit er bij jou op?

1 like

Ik heb het logo met de “rechte” pootjes

Foto

Alsjeblieft?

Dat deden ze heel vroeger door middel van laser etching (ja ze waren hun tijd ver vooruit)
Tegenwoordig wordt het minutieus met de hand uitgebeiteld.

:innocent:

1 like

Hier het logo in het glas van mijn seamaster uit 1956 :wink:

1 like

Zo ziet die van mij er ook uit!

Mooie klok beobachter!!

waf: :dog2:

Alleen Plexi heeft het. Mineraal en saffier niet.

Zeg je nu. Ik ben al een dag op zoek naar de verrekte teken op mijn glas…

1 like

Bedankt :wink:
Draag hem niet super vaak maar het is een mooiert!

1 like

zou de speedmaster speedy tuesday het dus ook krijgen?

Weet iemand of er meer merken zijn die dit doen/gedaan hebben? Ik weet dat de pontiac hydraulica’s dit ook hebben, maar dat is dan de p van de kastmaker.

Of is dit usance en stel ik nu een domme vraag?

Ik heb een Movado Datron HS360 die met het Movado symbool in het midden :slight_smile: Zal foto proberen te maken

1 like