Omega ten strijde

… tegen de grijzen :smile:

Het relaas van een duitse koper …

Habe gestern beim Konzi die Weihnachtsgeschenke für meine Frau und mich abgeholt. Bin dort seit längerem bekannt. Nach Käffchen, Weinen über den ausgehandelten Rabatt, Anpassen bänder etc. sagte mir die nette Verkäuferin, sie müsse jetzt die ausgefüllten Garantiekarten fotokopieren, die gingen mit Verkaufsdatum an Omega.

Omega fordere das jetzt seit neuestem, falls die Uhr dann zur Revision oder Reparatur auftauche kontrolliere man, ob sie vom Konzessionär zum Grauen gegangen sei (wie soll das möglich sein?) und ziehe den ursprünglichen Händler, also den Konzessionär zur Verantwortung. Das ginge bis zum Entzug der Konzession.

Das kann doch nicht wahr sein! Kennt man das von anderen Firmen auch in ähnlicher Form? Vielleicht hat bei Omega jemand zu viel James Bond geschaut?

Zijn er andere merken die dit doen??

1 like

Ich hab ja keine ahnuß :slight_smile:

2 likes

Nah, so wass! :relaxed:

2 likes

Oei als dit waar is krijgt de grijze markt (en wij als kopers) het nog moeilijk! :frowning:

1 like

Straks moeten ze de naam en het adres van de koper ook nog weten …

Dann musst du woll ein riesigen bauch haben :joy:

2 likes

Blij dat ik voornamelijk vintage Omega’s heb en mijn eigen adresjes. Zouden ze bij Omega niet zulke mooie horloges maken, dan had ik ze allang geboycot. Wat een schofterig gedrag. De prijzen omhoog schoppen, horlogemakers uitknijpen of gewoonweg terzijde schuiven en - zoals nu blijkt - als een soort geheime dienst de verkoper en de klant op de nek zitten, wat ben je dan een in en in trieste onderneming. Bah! :confounded:

1 like

Inderdaad een hoog James Bond gehalte.

Tsja, men wil elke eurocent van de klant die eruit te peuren is. En dit is een manier om dat veilig te stellen. Uiteindelijk stemmen klanten met hun voeten, dus de tijd zal leren hoe dit valt.

2 likes

Dit zijn eigenlijk de soort fratsen waarom ik een steeds grotere hekel begin te krijgen aan dat pretentieuze gelul van de grote merken.

Pappa betaald! Pappa bepaald! Klaar!

Binnen het redelijke natuurlijk.

Trouwens een mooi voorbeeld van WilSeiko hierboven, klanten stemmen met hun voeten uiteindelijk.

Groeten,

Noel.

2 likes

Waar gaat dit geouwehoer trouwens naartoe?

Moet ik straks een contract tekenen bij aankoop, dat ik beloof het horloge te laten servicen na 5 jaar door of via een AD?

Is maar een brainfart!

Maar t moet wel leuk blijven…

Groeten,

Noel.

1 like

Nou, een abonnement bijvoorbeeld. Je betaalt maandelijks € 15,00 en MERK zorgt ervoor dat jouw horloge picobello in conditie blijft.

2 likes

Wat is nou het probleem? De grijze dealers krijgen nog steeds hun stock van de AD, alleen vanaf nu dan misschien altijd met ingevulde card.

Als wij dan goedkoper nieuw willen kopen kan dat nog steeds, alleen de garantie is al ingegaan. Ophef om niks dus.

Ja zou inderdaad een idee zijn, maar het moet niet op een verplichting gaan lijken.