Omega terug van Horlogepolijsten.nl (Dik Wakker)

Beste allemaal,

Vandaag ben ik met mijn Omega Constellation bij Dik in Emmeloord geweest om het horloge te laten polijsten. Het horloge stamt uit het jaar 2000 en is dus bijna 15 jaar oud. Er zaten geen hele diepe krassen op het horloge, maar toch wel veel lichte gebruikersporen.

Na een klein onderzoek gedaan te hebben ben ik terechtgekomen op de site van horlogolijsten.nl. Na de site bekeken te hebben en een aantal ervaringen gelezen te hebben, heb ik vorige week telefonisch contact gehad met Dik en de afspraak voor vanmorgen gemaakt. Dit ging zeer soepel, na de afspraak per email bevestigd te hebben stond alles vast.

Vandaag aangekomen bij Dik, heeft hij het horloge grondig bekeken en gaf hij zeer netjes aan wat hij zou kunnen doen en wat het zou gaan kosten. Ik had met Dik afgesproken dat ik op het horloge zou wachten, daar ik niet wil dat dat horloge met de post wordt verzonden. Het horloge heb ik immers gehad van mijn vader, hij heeft het jaren gedragen. De emotionele waarde is dus zeer hoog. Tevens wilde ik het gezicht erbij hebben van degene die het horloge onderhanden zou nemen. Dit vind ik wel fijn.

Daarnaast even een kort gesprekje gehad over deze geweldige hobby! Aardige kerel die Dik.

Ik denk dat de onderstaande foto’s meer zeggen dan woorden. Dik heeft zeer goed werk geleverd. Het horloge ziet er weer punt gaaf uit en kan weer jaren mee. Ik heb in ieder geval mijn adres gevonden voor het optische herstel van mijn horloges.

Wauw, ziet er goed uit!

Ook goede ervaringen met Dik (Y) Heeft flink aantal jaar ervaring en ook goed mee af te spreken wat je wel, maar vaak (bij mij tenminste) ook niet weg wilt gepolijst wilt hebben

Mooi werk!

Een Aerospace Evo die ik een poos geleden in mijn bezit had is ook onder handen genomen door Dik. Prima kerel die zeer goed werk aflevert!

Ziet er weer prima uit. Ik heb eens een deksel van een Seamaster laten polijsten en wat krasjes in de kast. Ook toen prima werk geleverd.

Had ook even de foto’s erbij gezet hoe het klokje er eerst uit zag :slight_smile:

Ik wil ook graag 2 horloges laten polijsten, maar stel het altijd uit… Mede doordat het vaak per post moet. Of weet iemand een goede polijster in Zuid-Limburg? hub misschien?

Zijn er ook mensen in Nederland die Omega kasten weer in dit soort staat kunnen brengen?

Ik weet dat Rocco in Engeland het kan, maar daar hebben ze wachtlijsten van een jaar.

Wat voor gereedschap wordt voor die sunburst gebruikt?

Kan deze Dik Wakker ook een Omega Speedmaster Professonial kast goed doen? Delen geborsteld en delen gepolijst.

Lieuwedv Schreef:

Wat voor gereedschap wordt voor die sunburst
gebruikt?

Kan deze Dik Wakker ook een Omega Speedmaster
Professonial kast goed doen? Delen geborsteld en
delen gepolijst.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db
/OMEGA-Speedmaster-Professional-Front.jpg

In het Engels heet het een lapping machine:


Andamanen Schreef:

Zijn er ook mensen in Nederland die Omega kasten
weer in dit soort staat kunnen brengen?

http://i.imgur.com/MW4EOtI.jpg

Ik weet dat Rocco in Engeland het kan, maar daar
hebben ze wachtlijsten van een jaar.

Wesselink & Vreeker kan je wel helpen denk ik. Uurwerkreparatie.nl :~

Beste, in de Omega Constellation band zitten ook hele kleine gepolijste schakels, deze schakels heeft dik ook opnieuw gepolijst. Je zou voor de zekerheid contact met Dik kunnen opnemen;)

Echter, gezien mijn ervaring en het zien van overige projecten van Dik, denk ik dat hij hiervoor zorg kan dragen.

Gr. Emre

Ik heb nog gezocht naar foto’s waar je de oude toestand van het horloge goed kon zien, maar ik heb niets kunnen vinden en eigenlijk er ook niet stil bij gestaan om foto’s te maken voor de polijstbeurt.

Gr. Emre

Ziet er weer prachtig uit (tu)

Kweenie of je het al gedaan hebt, maar zou ook feedback plaatsen in het ‘ervaring met’ forumgedeelte.

Beste Marnix,

Dat is een goed idee, ik heb daar helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!

Gr. Emre

EES Schreef:

Beste Marnix,

Dat is een goed idee, ik heb daar helemaal niet
aan gedacht. Bedankt voor de tip!

:)-D

Ziet er mooi uit !

Uiterst aardige en kundige man die Dik. Hij heeft mijn Oris in nagenoeg nieuwstaat gebracht.

Ik ga binnenkort maar is met mijn nieuw verworven SuperOcean bij hem langs.