Een Omega Seamaster Aqua Terra is door Omega getest in een extreem magnetisch veld van 160.000 Gauß … terwijl de Omega Master Chronometer is gecertificeerd op 15.000 Gauß …
„Unglaublich, die Uhr funktionierte perfekt während und nach der Belastung in diesem riesigen Magnetfeld“
Für die bahnbrechende Entwicklung wurde im Omega-Museum in Biel ein neuer Fachbereich eingerichtet, der sich der unglaublichen Leistungen und Errungenschaften in der antimagnetischen Uhrmacherei von Omega widmet. Er zeigt viele antimagnetische Uhren der Marke und ermöglicht es den Besuchern, diesen wichtigen Teil der Omega-Philosophie nachzuvollziehen.
Telefoons hebben een klein magnetisch veld, ipads, computers, maar ook magnetrons, kookplaten (inductie) enz enz enz… je komt ze heel vaak tegen. Veelal geen probleem, maar bij een normaal klokje kan zelfs op je ipad leggen een probleem opleveren. Of je hapje uit de magnetron halen met je horlogearm.
Ik heb wel eens te maken op het werk met magnetische velden.
Generator, Electromoten, en magneten voor de Boordlichten.
Meestal blijf ik er uit de buurt met mijn Horloge.
Bij 16 Tesla wordt waarschijnlijk (en als je geluk hebt) het horloge van je pols afgetrokken voordat je ernstiger letsel oploopt… Het veld van een MRI is vaak tegenwoordig 1,5 of 3 Tesla, experimenteel misschien het dubbele. Kortom, 16 Tesla klinkt leuk, maar is verder dus volkomen onzinnig…