Het grote "Omega Only" topic

Inderdaad Erik, ik heb zo’n CP watcholder en als hij daar 's nachts opstaat begint hij langzamer te lopen. Ook 2 nachtjes ‘op zijn rug’ gelegd en volgens mij toen geen verloop gezien.

Op de kroon wegleggen kan ook nog eens voor verschillen zorgen

zolang ze elkaar een beetje opheffen is er niks aan de hand :wink:

1 like

[persoonlijke modus aan]
Vette horlogekast :+1:
Mooie stalen band. Het is een sieraad om de pols dus er mogen best wat delen glimmen :+1:
Zwaar is met 160 gram een groot woord. Het is geen plastic of titanium dus je hebt gelukkig echt wat om ja. En het draagcomfort blijft super :+1:
[/persoonlijke modus uit]

2 likes

Mijn nieuwe aanwinst, Speedmaster First Omega in Space :slight_smile:


Erg blij mee, en leuke afwisseling naast mijn twee Meistersingers :slight_smile: Over 2 weken komen 2 nieuwe bandjes binnen die ik heb besteld bij De Griff, een bruin leren en een bruin canvas, ben erg benieuwd!

Ben daarnaast er wel over aan het denken om de uren en minuten wijzers te laten vervangen door de wijzers van de normale Speedmaster, heb voor de FOIS gekozen vanwege geen crown guards en straight lugs, maar vind de rechte wijzers misschien toch iets mooier.

13 likes

Volgens mij is dit vloeken in de kerk. :open_mouth::wink:

5 likes

Ik kan je wel volgen. Ik vind de rechte lugs en het ontbreken van crown guards ook heel mooi, maar de wijzers op de FOIS hebben me altijd tegen gehouden. Rechte wijzers maken de ideale combinatie en je kunt altijd weer terug naar het origineel als je wilt.

2 likes

Voorbeeld van iemand die dat heeft laten doen, ik vind de rechte wijzer FOIS het beste van 2 werelden: https://www.reddit.com/r/Watches/comments/4fk28n/omega_speedmaster_fois_sort_of_first_step_of/

Heb een goede horlogemaker gevonden in Leusden die dit volgens mij wel kan doen en naast officieel Omega servicepunt ook Meistersinger doet, mijn oudste No1 moet binnenkort een revisie dus 2 vliegen in 1 klap :wink:

1 like

Ik vindt deze wijzers mooier dan de normale hoor!
Horen de linker en onderste subdials de rechte wijzers te hebben ipv broad arrow?

De afleesbaarheid wordt er veel beter door.
Ik ben geen purist; gaat om wat jij mooi vindt.
Lekker doen dus!

Drie keer Omega blauw.
38,5 / 39,0 / 40,0 mm …
Vriendelijke Omega dealer op vakantie getroffen
Maar niets gekocht :innocent:

14 likes

Welke was voor jou de topper van deze drie?

Op basis van dit plaatje zou ik voor de Globe gaan, strak opgevolgd door de AT.

Lastig. Duiker, dresser, all-rounder. Het is wat je zoekt, want allemaal zijn ze goed gelukt.

De Aqua Terra spreekt mij het meeste aan en vind ik een heel goede all-rounder.
De gepolijste delen op de band vind ik echter minder.
Het vorige model had een geborstelde band, dat is meer mijn smaak (en praktischer).
Verder vind ik de keuze in afmetingen hier lastig.
De 38,5mm is voor mij OK en de 41,5mm kan net,
maar liefst had ik 'm in 40,0mm gezien …
(Mijn polsmaat is circa 17cm)

1 like

Gisteren even bij Eugene van Baal in Nijmegen naar binnen gelopen en leuk gesprekje gehad met Peter van Baal. Een echte liefhebber die de tijd neemt en terwijl wij aan het praten waren heeft hij even de waterdichtheid van mijn SMP nagekeken.

Ook even in de gelegenheid geweest om de Master Co-Axial 41mm om de pols te voelen en ziet er irl echt wel heel erg mooi uit. Het enige wat me tegenviel was de stalen band. Die vond ik echt wat dunnetjes aanvoelen.

https://www.omegawatches.com/images/Watches/Soldier/23330412101001.png

1 like

Wat een discipline.:flushed:

Ik snap je overwegingen mbt de AT. 41,5 is een tikkie groot en de PCL’s zijn too much. Oude variant zoeken zou kunnen, maar die maat blijft matig.

1 like

Helemaal eens! Die sprong van 3 mm is te groot. Ook op de nieuwe AT helaas weer PCL’s en 41mm…

1 like

Vind de lugs en bandaanzet vreemd ogen van de globe… wordt er niet warm van

1 like

De lugs vind ik “live” prima.

De bandaanzet ben ik met je eens!

1 like

De vintage bug heeft me weer te pakken…

Fijn weekend!

Gr. Roel

15 likes

25 likes