Ik heb hier een oude Omega Two tone, die ik vanochtend even wilde schoonmaken aan de randjes in de kast, maar nadat ik het horloge weer dichtmaakte liep hij niet meer. Ik heb het uurwerk niet aangeraakt, niks geks mee gedaan, alleen voorzichtig een papiertje langs de rand gehaald om m schoon te maken. Heeft een van jullie enig idee wat er fout kan zijn gegaan? Heeft een van jullie eerder zoiets meegemaakt, en viel dat toen makkelijk te fixen? Hij liep als een zonnetje voordat ik hem open maakte maar nu niet meer! (En wil eerst kijken of ik het eventueel zelf kan fixen). Dank voor de hulp alvast!
Wellicht toch iets van vuil in het uurwerk gekomen.
Gezien de leeftijd / het überhaupt een uurwerk is lijkt me er voor een doe het zelver weinig “easy fix” anders dan voorzichtig wat schoon blazen met een balgje te doen.
Om deze reden maak ik dus nooit mijn mechanische horloges open, een klein minuscule vuiltje kan een hoop mis doen gaan.
Onmogelijk om te zegen wat er aan de hand is. Kan legio zijn. Vuil uit randje in uurwerk gekomen lijkt meest voor de hand liggend. waarschijnlijk moet hij helemaal schoon gemaakt worden.
Gezien de stand van de regelsleutel (staat ver richting R) lijkt het me verstandig om deze Omega een service te laten geven.
Kijk eens in de rubriek horlogemakers gezocht of kijk of er mensen op dit topic reageren. Ik maak regelmatig uurwerken schoon, maar een Omega nog nooit gedaan.