Omega type/echt/...?

Ja, de persoon in kwestie had een gestolen foto als profielfoto van een gezinnetje. Hij begon ook met: Hallo, Sharon hier en ik zou graag je horloges overnemen die je aanbiedt. Had het nummer al gegoogled dus ik kwam er vrij snel achter dat het oplichters waren. Dan bleek ook wel uit zijn uiteindelijke reactie en het feit dat hij mij blokte.

1 like

Maar hij vraagt om een betaalverzoek aan je dan kan hij toch alleen geld overmaken aan je , en jij niet aan hem.

De link die op een betaalverzoek lijkt, leidt niet naar de website van je bank maar naar een pagina van hen. Zo komen ze aan je bankgegevens en kunnen ze je rekening leegtrekken. :+1:

1 like

Zoals @flowert al zegt, maar hier ook beschreven:

https://slick.ly/nl/0623522570

Neem toch aan dat de verkopende partij de link van marktplaats gebruikt.

Hij wil dat je een cent overmaakt via een betaalverzoek. Daarvoor stuurt hij je een (foute) link.

Dat begrijp ik, sowieso nooit doen, ik bedoel altijd de link van marktplaats gebruiken voor een betaalverzoek dan is niets aan de hand.

Er zat bij mij iets meer emotie achter omdat ik een tijdje geleden door eigen stomme schuld in oplichting ben getrapt.

Ik proef het sarcasme in je bericht, dat begrijp ik ook.

En als we nu ook in het achterhoofd houden dat deze partijen graag lid willen worden van HF dan weten we ook weer waarom we daar zo voorzichtig mee zijn. :sunglasses:

22 likes

Paasei geniaal :grin:

Wat een types lopen er ook rond​:joy::joy::joy:

Wat een tuig

1 like