Omega, uit de la van Opa ... te redden?

Dank jullie, wat een enthousiasme over Opa’s horloge, het staat vast dat we Opa’s horloge gaan aanpakken.

De kast heb ik nog even extra bekeken en daar is naast slijtage ook nog het een en ander aan de onderzijde uitgebroken/gescheurd. We zullen zien.

De wijzerplaat en de wijzers zien er nog prima uit en dienen uiteraard te worden behouden.

Nu uitzoeken wie welke reparatie, service, restauratie in zijn geheel kan uitvoeren om het overzichtelijk te houden.

Nogmaals dank en ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.

Groet,

GJ

4 likes

We hebben het horloge aangepakt met onderstaand resultaat.

Op ebay een nieuwe kast gevonden en dat ging nog verbazingwekkend snel, mazzel gehad zullen we maar zeggen.

En daarna horloge naar Ferrie Schweitzer gestuurd voor een beurt, nieuwe en correcte kroon en glas en weer in prima “Operating Condition” en kan weer jaren mee.

En tijdens de meest recente Rikketik een bruin suède bandje op de kop getikt.

Het horloge zit nu dagelijks om de pols van een trotse tiener… het horloge virus is op de volgende generatie overgeslagen…

Onderstaand nog een paar foto’s voor en na.

37 likes

Prachtig!!
Die kan met trots gedragen worden!

1 like

Erg erg mooi. Geniet er van!!!

1 like

Mooi resultaat! Geniet ervan

1 like

Die is mooi geworden! :ok_hand:

1 like

Mooi om het resultaat te zien ! Erg mooi geworden

1 like

Mooi geworden! Absoluut van genieten

1 like

Erg gaaf!

1 like

Heel mooi draagbaar horloge geworden.

1 like

Heel gaaf! Om trots op te zijn

1 like

Erg mooi geworden en wat een verschil met de oude kast.
Veel draagplezier voor de tiener!

1 like

Mooi resultaat!

1 like

Mooi gelukt! En leuk om op deze manier de liefhebberij door te geven.

En aangezien het horloge waarschijnlijk toch niet voor de handel bestemd gaat zijn ben ik toch benieuwd. Wat heeft de restauratie gekost?

Lekker on-Hollands om te vragen. Maar we vragen altijd wel wat iets kosten moet, maar nooit wat iets gekost heeft. Terwijl dat een minstens zo goede vraag is.

2 likes

Alles bij elkaar nieuwe kast, beurt, nieuwe kroon en glas en bandje et cetera toch zo’n €450… maar het gaat om de beleving… mijn zoon is hartstikke blij met ZIJN gouden horloge!

2 likes

Mooi geworden :+1:
Veel plezier ermee!

1 like

Dat is natuurlijk niet in geld uit te drukken!

Maar bedankt, ik was gewoon benieuwd. Sportief dat je antwoord geeft.

1 like