Omega Ultraman

Wow, je kunt wel zien dat de Speedmasters Ultraman worden uitgeleverd, binnen no time twee in het blauwe gedeelte met een flinke premium op de aanschafprijs. Is dat dan de voornaamste reden om mee te doen aan zo’n limited edition, flink winst maken als je de gelukkige bent er een te bemachtigen? Is het wel netjes winst te maken over de rug van andere forumleden? Ik gooi hem er gewoon in: ik vind dat dus niet netjes.

19 likes

Neem je eenzelfde stelling ook in met betrekking tot de woningmarkt?

*edit; en verplaats je deze zelf naar Off Topic of laten we de natuur zijn werk doen?

5 likes

Haha, uiteraard. Je dacht toch niet dat men echt die oranje potpourri zelf zou gaan dragen… :wink:

Daar zit wellicht wat in. Aan de andere kant: je kunt er ook iemand blij mee maken. Win win.

Haha die vergelijking gaat niet helemaal op. Tenzij je op een huizenforum zit waar mensen twee dagen na aankoop van de woning hem op het forum voor 10% meer te koop zetten. :joy:

8 likes

Als iemand bereid is het te betalen, dan is het aanbod gerechtvaardigd.

Straks staan er hier 5 te koop, en dan moeten de prijzen zakken.

2 likes

In den gloriedagen voegde je nog wel eens een plaatje toe… Of op het hoogtepunt; een GIF

Maar ook niet ‘helemaal niet’ en dat begrijp jij best.

3 likes

image

Nah, dat vind ik echt wat anders. Natuurlijk worden dingen in de loop van de jaren soms meer waard. Je verkoopt je huis nadat je er 10 jaar hebt gewoond (en dus kocht om er zelf in te wonen) aan een onbekende. Niet binnen een dag om er winst op te maken aan een andere liefhebber (even gesteld dat die er zijn, liefhebbers van huizen, haha!).

Goed punt, zie boven. :wink:

2 likes

Niemand wordt gedwongen hem over te nemen en zeker in het geval van @Bauhaus vind ik het verhaal zeer transparant. Geen enkel probleem mee.

5 likes

:joy:

De HF-leden hoeven hem niet te kopen hè? En ik vermoed dat het horloge over een paar jaar alleen maar duurder is. Dus is het dan een slechte deal?

Ik had hem via mijn Instagram verkocht voor 8+ denk ik. Die Day-Date moet ergens vandaan komen. Dat gezegd hebbende, wanneer is de volgende limited? Ik ga me ook inschrijven.

:point_up: :point_up::point_up::point_up:

3 likes

Ik ben heel benieuwd hoeveel HF leden hem tegen list hier zouden aanbieden. Beetje rare boel dit.

2 likes

Dus dit. Dat zou bizar zijn. En dan gaat de koper hem op Marktplaats alsnog met dikke winst verkopen. :frowning_face:

De marktprijs is de marktprijs. Punt. Als je nu hier in het blauwe gedeelte, van argeloze newbie verkopers Seikootjes gaat kopen om die snel weer in de verkoop te gooien met winst, dan is het wat anders.

7 likes

Ah dus eigenlijk moeten we blij zijn dat we er een kunnen kopen tegen deze prijzen omdat de er dan nog ruimte is voor verdere winst. Klinkt wel een beetje als een piramidespelconstructie. Maar zo lang het goed gaat, is er niks aan de hand. Het punt dat ik wil maken is dat er dus eigenlijk geen passie bij de aanschaf komt kijken maar pure geldzucht de drijfveer is geweest. Dat vieze kapitalisme weer!

4 likes

Het forum bestaat nu 10 jaar? Ik wil graag een paar submariners voor list 2008 :pray:t3:

9 likes

Maar: greed is good als ik mijn avator even volg

Ik word zo moe van al deze topics elke keer als er een horloge voor boven list wordt aangeboden.

Moeten deze leden hem dan voor onder de marktprijs verkopen? Ik denk dat ze nog meer winst zouden pakken op een andere website.

7 likes

Je kunt op zijn minst beginnen door die mooi geprijsde MM300 te kopen.

Zet hem er dan overmorgen weer op, voor 1700 ballen. Kun je lachen. :joy:

3 likes

Heerlijk. Als je de kans niet aangrijpt om voor jezelf wat extra bankjes te maken terwijl de mogelijkheid er wel is ben je geen echte Nederlander. Zolang je er maar niet over gaat liegen, nergens voor nodig.

Dit is toch onzin. Als jij een BLRO koopt voor list schuif je hem toch ook niet door voor hetzelfde bedrag? Nee. Je gaat voor the big bucks en geeft het allemaal uit aan vrouwen en andere horloges.

Makkelijk.

4 likes

Dat blijkt ook wel, de eerste is verkocht.

1 like

Je kan jezelf ook afvragen of het netjes is om direct je eigen horloge aan te bieden op HF voor een “flink” lagere prijs om daarmee de eerste aanbieder buiten spel te zetten.

8 likes

Haha ja dat zag ik ook. Dat hadden ze beter even per PB kunnen afstemmen. Minikartelletje. :wink:

3 likes