Omega, uurwerk uit plm. 1915

33/ 34 mm

33/ 34 mm

Doe nou niet nog een keer die twee foto’s. :sweat_smile: Ik ga even kijken in de Ranfft-lijst of ik deze kan vinden, qua uurwerk dan.

1 like

1 like

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Omega_40_6L_T2

Beetje deze hoek.

1 like

Plaat is sowieso heropgemaakt, kijk maar naar de twee ‘30’ onderin, staat totaal scheef.

2 likes

Beslist eerder; serienummer is echt vrij duidelijk 1915.

http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

1 like

Ik heb geen idee wat horloge waard is en doet een heropgemaakte plaat veel afbreuk. En nooit gedacht dat het horloge zo oud is. En iedereen al erg bedankt voor de reacties

2 likes

Ik was aanvankelijk iets te stellig, maar er kan in meer dan een eeuw veel gebeurd zijn met een horloge. :wink: Allicht heeft iemand nog een wat scherpere visie. Ik pas je titel even aan.

1 like

Mi. een pocketwatch uurwerkje in een recentere kast met een fantasie wijzerplaat…
Kortom een zgn franken wat al geopperd is.

3 likes

Polshorloges uit die tijd waren nog relatief bijzonder inderdaad. Omgekast dames zakhorloge-uurwerk lijkt aannemelijk.

1 like

Precies, Google er maar op… :wink:

bv.

1 like

Ach, zo begon aegler ook. Met uurwerken voor dameshorloges dan.

2 likes

Begrijp nu de schappelijke prijs destijds :sweat_smile:

Heeft het horloge nog iets van waarde of is het rariteit.

Het punt is, je zou iemand er mee kunnen bedotten. Niet iedereen - ook ik in allereerste instantie - weet wat dit is en betaalt er wellicht veel te veel voor. Het is een samenraapsel, deels origineel Omega. Ik zou niet meteen je baan opzeggen. :wink:

Als het horloge al decennia zonder service loopt, is een onderhoudsbeurt wel aan de orde. As-tapjes lopen elke dag in droge lagers nu. Maar vanwege de beperkte mate van authenticiteit wil allicht niet iedereen er aan werken. Ik zit zelf al redelijk vol qua werk. Kijk anders hier even; reken wel op sowieso een stukje boven de 100 euro voor een goede servicebeurt met nieuwe opwindveer:

1 like

Een dergelijk oud uurwerkje heeft alleen in onderdelen al een behoorlijke waarde.

1 like

Haha, ik zal de bestelde BMW dan maar afzeggen

1 like

Deze staan op ebay te koop in ukraine per dozijn met zelfde loopwerk en ook frankenwatch .

1 like

Dacht wat anders in huis te hebben maar helaas. Maar nu heb ik wel de juiste info.

Volgens de wijze Herr Doktor Ranfft is het caliber Omega 12’’’ hunter. Oorspronkelijk ontwerp was dus inderdaad bedoeld als zakhorloge. Geproduceerd van 1894-1926.

1 like