Heb vanmorgen op de rommelmarkt deze gekocht geheel tegen mijn gewoonte in,want de garanie en service houd op op een meter afstand van de kraam.
Heb hem na enige aarzeling toch maar meegenomen,glas heeft krassen en er zit meer stof aan de binnenkant van het glas dan in een stofzuigerzak.
De kroon lijkt me wel ok,de kast ook,van de dail ben ik niet zo zeker,de hele minnitenring is zo goed als verdwenen
Hij loopt prima {tot nu toe}en onder de moterkap word het wel leuk.
Er licht een354cal bumper in,de wel enig onderhoud heeft gehad[minstens5 reparatiemerken]in redelijke staatStamt uit de beginjaren 50 denk ik zo.
Voor de echte Omegakenners nog een vraag,weet iemand uit welk jaar dit horloge is en de waarde van deze klok,zo ongeveer?
Bedankt voor het kijken en nog een mooi weekend,dat van mij kan niet meer stuk.
Groeten.
M.C.
Leuk! Hoe oud het is kan ik net niet zien. Het serienummer staat niet helemaal op de foto:)
Hier kan je een lijst met serienummers en jaar van productie vinden:
Prachtig hoor zo’n hamer automaat, hij ziet er op het oog best wel gaaf uit.
Weet het niet zeker maar ik dacht dat er wel een ander type kroon op hoort. http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html kun je gebruiken om het jaartal aan de hand van het serie nummer te bepalen.
Prijzen lopen vanaf ca. 100 euro (eBay) tot wat de gek er voor geeft en dat kan best oplopen.
Ik heb er zelf een gekocht uit de 40er jaren voor 95 euro ex verzenden en ben benieuwd in welke staat hij arriveert (omschrijving was vrij summier).
Zó mooi die rommelmarkten! Als jouw Omega onderhanden wordt genomen door een horlogemaker/restarauteur, denk ik dat je er nóg meer plezier van krijgt. Succes!
DE serienummers gaan in deze tabel per 2jaar,van52 tot53,gezien het hoge serienr zal deze wel uit1953 zijn.
Gek idee dat toen deze gemaakt werd ik net op de eerste klas lagere school zat,geen wonder dat hij een paar rimpels heeft.
Hij ziet er niet zo beroerd uit als op de fotos,alleen de dail is onder een bepaalde lichtinval wat vlekkerig.
Maar ja je kan niet alles hebben,alles word slechter als je op leeftijd komt,alleen het vergeten dat word steeds beter.
Bedankt voor de info.
Groeten.
M.C.
In basis mooi klassiek klokje. Wijzerplaat lijkt op de foto niet meer origineel (overgeschilderd?). Ooit zal er waarschijnlijk minimaal onder de Omega in gouden letters ‘OMEGA’ en daaronder ‘automatic’ gestaan hebben.
Ben natuurlijk weer even naar de Omega Vintage site gegaan en ik denk dat deze het is:
Gents' leather strap
Reference CK 2445
International collection 1946
Movement
* Type: Automatic chronometer certified
* Caliber number: 28,10 RASC
* Created in 1944, 17 jewels
Central sweep-second hand
Later replaced by cal. 351
(created in 1949, 17 jewels)
Later replaced by cal. 354
(created
Case
* Stainless steel
Case back
* Press-in
* Full metal
Dial
With hand-rivetted gold hour markers and gold hands.
Crystal
Hesalite
Bracelet
Leather
Water resistance
No (hermetic crown)
More product information
Case : round (32,5 mm diameter)
For leather straps of 17 mm lug-size
International Collection : 1946 -1954
Swiss retail price (1954) : CHF 230.-
Also available in 14K goldcap on stainless steel (CO 2445, CHF 246.-), 14K
gold-plated - 80 mic. - (DW 2445, CHF 290.-), 14K solid gold (OJ 2445, CHF
490.-) and 18K solid gold (OT 2445, CHF 560.-).
JLM
Hallo Mark,
Bedankt voor de info,is inderdaad het goede horloge,deze is van 53 volgens het serienr,de wijzerplaat is inderdaat overgeschilderd,je kan nog net zien waar de puntjes van de ninutenring gezeten hebben,een andere wijzerplaat zoeken dat zal wel de bekende spelt in de hooiberg worden vrees ik.
Het glas is ook niet origineel,geen Omegalogo[deden ze dat toen al?]
Voelt aan als plastiek,heeft ook zijn voordelen ,kan ik de krassen er waarschijnlijk nog uitpoleisten.
Hij loopt in ieder geval prima,mooi toch.
Groeten.
M.C.
Ik vind 'm mooi maar of je deze op de rommelmarkt moet kopen is nogal afhankelijk van de prijs Als ze er nou een tienje voor vragen is het een “no brainer”.
ik vind het een mooie vondst, en vast niet te veel voor betaald op een rommelmarkt toch? daar verkopen ze rommel voor rommelprijzen en wij vinden dan de juweeltjes ertussen voor een rommelprijs, tenminste dat doe ik graag
succes ermee, hij loopt goed dat is al heel wat waard