Omega van oma

Hi allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum. De vouwsluiting van mijn horloge (aqua terra) had ik ter reparatie achtergelaten bij s&c. Ik miste een klok en ging rondkijken voor een 2e horloge. Via het te koop onderdeel kwam ik uit op dit onderdeel van het forum. Eigenlijk het leukste onderdeel!

Onder het genot van een wijntje vertelde ik mijn vrouw over alle nepperds die hier voorbij kwamen. Mijn vrouw vond het niet zo grappig als ik, maar…ze gaf wel aan dat ze nog wat klokjes van oma had gekregen. Mijn interesse was gewekt…

Mijn vrouw heeft 3 exemplaren. Ik begin met deze omdat ik zeker ben dat dit geen troep is (al is de staat dramatisch).

Wie kan mij vertellen
-welk model het is
-of het horloge te redden is
-waar ik hem kan laten maken
-waarde (wordt niet verkocht).

Ik ben benieuwd!

Heb je betere foto’s. Die iets scherper zijn? Dat helpt ons om die vragen beter te beantwoorden

1 like

Neem nou eerst eens betere foto’s, inderdaad. Altijd hetzelfde bij dergelijke posts.

Als je voldoende zorgvuldig kunt zijn en het aandurft het achterdeksel los te wippen, weten we ook meteen of het een echte is. Omega’s worden al vanaf de jaren '60 nagemaakt.

Ik zal morgen, bij daglicht, een betere foto nemen.

Dameshorloges zijn sowieso geen fukc waard vergeleken met de herenmodellen.

2 likes

De echtheid twijfel ik zelf niet over.

Van het uurwerk, liefst! Damesmodellen zijn niet echt “collectable” en niet veel mensen zullen kunnen vertellen wat voor model dit is…

Nee, en zeker niet in deze conditie.

Ik durf dat niet. Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik het horloge beschadig.

Paar vragen - loopt het horloge nog na het opwinden er van, en - is er een voelbare klik bij het uittrekken van de kroon…?

In dat geval is zowel de opwindveer als de tiretteveer nog heel. Opwindveer vervang ik wel altijd, is in 99% van de gevallen nog leverbaar. Tiretteveer is een heel ander verhaal om te vinden.

Horloge loopt niet meer. De kroon geeft wel een klik. De wijzers kan ik ook nog instellen.

Opwindveer gebroken, of de balans-as. Laatste is wel een serieus probleem.

Via Omega (ook “certified”) betaal je geloof ik 550 euro voor een servicebeurt. Alternatieven staan hier:

Dank je wel. Dit stukje forum kende ik nog niet.

1 like

Altijd bijzonder hoe iemand zo’n foto als de 2e kan posten.
Je ziet toch zelf ook wel dat ie compleet out of focus is en dat niemand er wat mee kan?

5 likes

Misschien had dit er mee te maken

2 likes

Gefotografeerd met een baksteen 0.3 megapixel camera. :+1:

Geen goed licht. Ik had even tot morgen moeten wachten, maar iets te enthousiast en dus te snel gepost. Misschien investeren in verlichting ipv een 2e klok.

Hahaha