Omega van opa

Nog een bijna voor niets :wink:
Groeten Iwan :motorcycle:

Fijn, dat u er zo over denkt.

Ja he, toch weer sympathiek. :sweat_smile:

Dan moet je er ook bij zeggen welk jaar je dat hebt horen zeggen, We zijn nu wel in 2020

Wat gaaf! Dank voor deze tips! Een ‘nieuwe’ wijzerplaat, duh! Ze zijn niet helemaal hetzelfde, maar dat zul je wel nooit vinden… Dan inderdaad het glaasje en kast voorzichtig oppoetsen, uurwerk laten onderhouden en gaan! Dat blijft binnen budget en heb ik er een leuk horloge en een goed verhaal aan. Zo ga ik het aanvliegen!

5 likes

Goed plan; succes :+1: :+1:

Niks leukers dan een horloge van je opa, spreek uit ervaring. Ik zeg opknappen!

2 likes

Ik vind niet dat jij voor 100 euro een horloge hoeft te servicen :wink: , zoals @Sandy roept. Ik ben het dus met je eens :stuck_out_tongue: .

1 like

:revolving_hearts:

Hee, ik weet niet waar jij dit soort dingen vandaan haalt. Maar ik heb nergens gezegd dat iemand als een slaaf over een horloge moet buigen.

Ik zei alleen dat ik wel eens een bedrag heb gehoord in de trend van €100. Als iemand het hobbymatig wil doen, zal het mij een zorg zijn. Hij heeft er plezier in en verdiend er iets aan.

Als een iemand daar €500 voor wil vragen, en diegene kan dat beter of wat dat ook en de ander wil dat betalen, ook best. Ieder zijn ding.

Ik rommel zelf aan uurwerkjes, daar wil ik helemaal niks voor hebben. Maar ik geef geen garantie en ga eerst oefenen op een vergelijkbaar calibre voordat ik een schroevendraaier ergens inzet. En ik doe het niet voor iedereen, want ik vertrouw mijzelf niet afdoende. Dus, je krijgt wat je betaalt. Maar anderszins, soms betaal je een vermogen aan een “expert” en krijg je niets. Ga je naar een hobbyist die het voor liefde en oud papier doet krijg je een werkend object terug. Je kunt niet alles over 1 om scheren en meteen met slavenhandel gaan dwepen.

1 like

En juist hierom zou ik je willen adviseren om het nooit over bedragen te hebben. Elke situatie met elk individueel vintage horloge is verschillend. Een goed lopend compleet horloge is een andere situatie als een niet lopend horloge. Het is aan de hersteller vast te stellen wat het probleem is. (Gebroken veer? Missend veertje van de kalender? Afgebroken tapeind? Extreem gebogen balansveer etc ?) en wat de kosten voor herstel zullen zijn. Probeer de onderdelen maar eens te vinden en de reparatie dan “voor zo’n 100 euro” uit te voeren.

4 likes

Alsof jij nooit een foutje maakt. Shit hee. Je wordt gelijk uitgemaakt voor slavendrijver. Ik ben daar eigenlijk best boos over! Gewoon een simpele “weet je het zeker” had vast een andere reactie mijnerzijds gegeven. Maar eerst slavendrijver en daarna nog even mij aanhalen en het nogmaals uwen benadrukken dat iedereen maar voor €100 alles moet doen? Dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei ook dat je nog even moest kijken naar onderdelen en dat dat erbij kon komen.

Ik had geen bedrag moeten noemen, fair enough.

1 like

Heb je het tegen mij?

Meer heb ik niet gezegd.

Nou nou dames, geen ruzie maken tijdens het vechten!

3 likes

Altijd hetzelfde hier. Ken geen enkel forum waar men zo respectloos met elkaar communiceert dan hier af en toe

Ik weet niet op hoeveel fora je rondhangt maar dit is het beleefste forum wat ik ken.
Dat betekent niet dat het er hier altijd schappelijk aan toe gaat, maar het kan vele malen erger.

4 likes

Je hebt gelijk

2 likes

Haal even adem. Ik zei enkel dat ik uitga van minimaal 250 euro per service.

Ik vond het niet sjiek dat je peterlc of vouwfietser meteen erin tagged, want die kunnen nauwelijks een kant op als je er direct 100 euro bij noemt. Dat bedrag plakt.

Ik had wellicht een ander woord moeten kiezen dan slaven, maar ik wilde aangeven dat horlogemakers best mogen verdienen ook al is het horloge waaraan ze werken financieel gezien waardeloos. Het kost gewoon tijd, en ze hoeven niets voor nop te werken (zoals slaven).

Laten we de boel niet verder derailen.

5 likes

Ik heb mijn opa’s horloge opgeknapt, en ben er zeer blij mee.

5 likes

Dat geloof ik dat je hier blij mee bent, hij ziet er prachtig uit, Je Opa zou ontzettend trots op je zijn