Omega: veertje uit snelsluiting geschoten

Hallo allen,

Gisteren wilde ik op mijn Omega Speedmaster Reduced het bandje verstellen via het mechanisme op de clasp. Hier zitten enkele additionele gaatjes, waar een pennetje met veertje invalt.

Toen ik eenmaal het pennetje er uit haalde kwam deze in twee delen: een pennetje en een klein veertje wat hier invalt.

Bij het terugzetten schoot het veertje met mach 10 er uit en is inmiddels nergens meer te bekennen. Schuur van mijn broer, circa 10 Puchjes in onderdelen, u kent het wel.

Nu is mijn vraag: hoe ga ik dit oplossen? Nieuw pennetje of los verstelbaar deeltje?

n.b. ik weet de namen hiervan niet echt, dus misschien klinkt het verhaal wat vaag.

Alvast dank en een fijne dag allemaal.

Joost

2 likes

Ik weet precies wat je bedoelt en volgens mij liggen er een paar springbars op de maan! Maar jij hebt het over een busje en een klein veertje? Volgens mij moet daar gewoon een dunne springbar inzitten? Dit dan op de juiste breedte (het ongeveerde deel moet niet te smal zijn). Wellicht heeft de lokale juwelier dit liggen? Bij mij in het dorp iig wel. Als je de sluiting en de band meeneemt kunnen ze de juiste dikte voorzien.

Hallo,

Het is ook niet echt een veertje, correct. Het zal dus ongetwijfeld de springbar zijn.

Ik loop vanmiddag even naar de juwelier en hopelijk hebben ze nog wat op voorraad.

Dank!

Ziet het er zo uit? Dat is een kapotte springbar. Succes! Neem de oude even mee voor de juiste lengte en dikte.

Dat veertje heb ik niet gezien, die zal dus nog in de bar zitten.

Dat kleine deeltje ligt inderdaad op de maan…

3 likes

Ik had dit een keer met een puspin en kreeg de volgende tip

Stofzuigen met een panty van je vrouw ervoor.
Ook stofzuigen in panty mag.

Gegroet.

6 likes

Opgelost!

Ben zojuist even naar Jungen gelopen op de Albert Cuyp en die had nog een springbar liggen.

Opgelost in 5 minuten dus.

Bedankt voor het meedenken.

Joost

5 likes

Top! Het topic nog even netjes afsluiten met een mooie wrist shot van de Reduced? :wink:

2 likes

Die ga in je natuurlijk niet onthouden!

9 likes

Weer om de pols gelukkig :+1:

1 like

Top! Mooie foto ook met die lichtinval. De 1469 is echt een fijne band.

1 like